Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder

Tisíckrát poladěný Brouk se vrátí ke kořenům a opět bude roztáčet svá zadní kolečka plochým čtyřválcem. Jen nečekejte vzduchové chlazení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder

7.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tisíckrát poladěný Brouk se vrátí ke kořenům a opět bude roztáčet svá zadní kolečka plochým čtyřválcem. Jen nečekejte vzduchové chlazení.

Měla to být reminiscence na model 914 nebo nové retro po vzoru 356, ale podle stále intenzivnější šeptandy to bude následovník Porsche 550 Spyder, kterému se pro jeho nonkonformní chování roztomile říkalo Malý bastard (James Dean by asi hodně vyprávěl, kdyby mohl).

Protože to má být model zapadající svými rozměry pod Boxster, a podle přísných pravidel Porsche si modely nikdy nesmí navzájem přímo konkurovat, dostane čtyřválcový plochý motor. O této možnosti se spekulovalo již dříve, nyní to ale potvrdilo samo Porsche. Víme tady s jistotou, že automobilka na čtyřválci skutečně pracuje, jen zatím nevíme, jaké budou jeho parametry.

Díky zmíněným nepsaným zákonitostem bychom se je ale mohli pokusit odhadnout. Víme dobře, že základní Porsche Boxster má šestiválec o objemu 2 893 centimetrů kubických, výchozí devětsetjedenáctka zase 3 436 cm3. Podle některých zdrojů je nová jednotka vyvíjená z jednoho z těchto agregátů, dokonce by jí mělo zůstat i identické vrtání. Pokud to bude z Boxsteru, jsme na objemu 1 929 cm3, ve druhém případě to vychází na 2 291 cm3.

Pochopitelně tu existuje možnost změnit tato čísla úpravou zdvihu, ale objemově bychom se měli pohybovat v toleranci od 2,0 do 2,6 litru. Výkonový strop omezuje 255 koní Boxsteru, tudíž se novodobá pět set padesátka zastaví někde kolem 200 až 230 koní a na stovku by se měla dostat kousek nad šest vteřin (nejpomalejší Boxster k tomu potřebuje 5,9 s).

Tato úvaha samozřejmě může být celá špatně, okolnosti ale zase tak moc velký prostor k omylu nedávají. Leda, že by duchovní nástupce Deanova eliminátora dostal v duchu sociálního inženýrství EU výrazně menší čtyřválec dopovaný turbodmychadlem, aby byl snadněji aplikovatelný do derivátů Audi a Volkswagen. Přesněji řečeno, aby se jednodušeji snižoval jeho výkon, možná vypínaly válce a nevím co ještě...

Možná to ale nemají úplně srovnáno v hlavě ještě ani v Porsche. Novinka by neměla být na trhu dříve než někdy kolem roku 2014, trochu času na přemýšlení jim tedy ještě zůstává.


Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder - 1 - Porsche 550 Spyder 01Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder - 2 - Porsche 550 Spyder 02Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder - 3 - Porsche 550 Spyder 03Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder - 4 - Porsche 550 Spyder 04Porsche potvrdilo vývoj čtyřválce, jako první ho dostane nástupce 550 Spyder - 5 - Porsche 550 Spyder 05
Pověst původního Spyderu byla děsivá, ale má za sebou také spoustu sportovních úspěchů

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.