Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další legenda na odchodu, Ring Taxi BMW končí
7.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Severní smyčku Nürburgringu zajisté netřeba představovat. Jednou z tamních atrakcí dlouho bylo Ring Taxi BMW. Opravdu bylo, od letoška nejezdí.
Pro mnoho motoristických fandů je Nordschleife něco jako Mekka pro muslimy. Každý se tam alespoň jednou snaží dostat. Jenže ne každý má dost odvahy vzít vlastní vůz a vydat se s ním do Zeleného pekla. Nebo odvaha nechybí, ale zase chybí technika. Pro tyto zájemce zde už dlouho byla záložní varianta v podobě Ring Taxi.
Jeho tradice začala v roce 1986 a v posledních 15 letech bylo úzce spojeno se značkou BMW. Ta byla oficiálním partnerem a pro potřeby „nejrychlejšího taxi na světě” poskytovala svůj nejvýkonnější sedan M5. Za 189 EUR se mohli až tři pasažéři nechat svézt jedním ze zkušených řidičů za volantem a přitom si užít nejen tratě, ale také auta a občasných driftů ve vysokých rychlostech.
To vše je ale minulost. Pověsti o konci Ring Taxi obcházely internet už nějakou dobu, ovšem nyní to bylo potvrzeno i oficiálně. Možnost svézt se na Ringu sice nebyla úplně zrušena, ale zůstal jen slabý odvar. Už se nejezdí v BMW M5 a jízdní řád spíše připomíná seznam dobrých skutků našich poslanců než přehled pravidelných termínů.
Panovaly dohady, co stojí na pozadí tohoto rozhodnutí. Vina se dávala BMW, které z velké části dosavadní Taxi dotovalo. A dávalo to smysl. Minulá generace BMW M5 už se odporoučela, nová se teprve chystá, a BMW se navíc čím dál tím více soustřeďuje na úplně jiné vozy. Na druhou stranu to byla pro BMW výborná reklama.
Nakonec se ukázalo, že vina je na současném vedení okruhu, které další provoz Ring Taxi neumožnilo za dosud platných podmínek. Nastavilo nové podmínky tak, že podobnou službu může provozovat každý. Ale bude k tomu potřebovat licenci udělenou okruhem. Motivem jsou samozřejmě peníze. V konečném důsledku tak motoristická veřejnost doplácí na chybné rozhodnutí o vybudování megalomanského zábavního parku, který byl postaven v těsné blízkosti okruhu a je zatím ztrátovým podnikem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva