Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance

Společnost Dartz a její slušně vyzbrojené pancéřované terénní stroje jsme si už podrobně představili. Teď je na řadě udělat to samé s jejím novým projektem malého sportovního vozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance

4.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Společnost Dartz a její slušně vyzbrojené pancéřované terénní stroje jsme si už podrobně představili. Teď je na řadě udělat to samé s jejím novým projektem malého sportovního vozu.

Rižská firma Dartz si na nedostatek pozornosti skutečně nemůže stěžovat. Hrdě se hlásí k odkazu bývalého Sovětského svazu a její automobily s výzbrojí vhodnou na středně velkou misi v Afghánistánu vypadají jako z postapokalyptického komixu.

Kromě toho zakladatel Dartzu Leonard F. Jankelovič vzbudil svého času pohoršení plánem použít na čalounění interiérů svých kolosů kůži z velrybích předkožek. Z toho nakonec sešlo, takže lehce perverzní zůstaly akorát oficiální fotografie a videa představovaných vozů s velmi decentně oděnými modelkami.

Teď se ale zdá, že se u hlavního hrdiny lotyšské manufaktury probudilo malé světélko ekologického cítění a kromě záchrany velrybích penisů může Greenpeace počítat i s citlivějším environmentálním přístupem k polárním liškám a ledním medvědů, aby jim nebylo teplo. Dartz totiž hodlá v polovině dubna 2012 představit na výstavě Top Marques v Monaku dvojici malých sportovních vozů. Jmenují se Mojo a Jo-Mojo a pravdou je, že zatím o nich nevíme skoro nic.

Můžeme vycházet pouze z prvních záběrů, které prozrazují hlavně to, že dvoumístný stroj první cenu v soutěži eleganci asi nezíská. Přední světla vypadají jako z Peugeotu 206 a místo klasických dveří se do interiéru vstupuje přes extrémně nízký posuvný střešní panel.

O pohonných jednotkách můžeme jen spekulovat, protože Dartz potvrdil pouze to, že verze Jo-Mojo dostane elektromotor, akumulátory a solární dobíjení, kdežto Mojo výlučně spalovací agregát umístěný uprostřed. Podle fotek zadních partií to vypadá na vidlicový čtyř nebo šestiválec a jeho konstrukce značně připomíná motocyklové motory. Zadní kola jsou poháněná řetězem a jsou uchycená na tuhé nápravě, podobně jako quady. Do hlubšího rozboru se ale raději pouštět nebudeme, Dartz je určitě zanedlouho ohlásí.


Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance - 1 - Dartz Mojo 02Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance - 2 - Dartz Mojo 03Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance - 3 - Dartz Mojo 07Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance - 4 - Dartz Mojo 01Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance - 5 - Dartz Mojo 06Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance - 6 - Dartz Mojo 05Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance - 7 - Dartz Mojo 09Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance - 8 - Dartz Mojo 04Dartz Mojo a Jo-Mojo: lotyšská dvousedadlová extravagance - 9 - Dartz Mojo 01
Ani s designem sportovních modelů si Leonard F. Jankelovič těžkou hlavu nedělá

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše