Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
De Tomaso SLC: debut oficiálně v Ženevě, máme nové detaily a snímky
10.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již nějaký ten pátek se éterem nesou spekulace o návratu slavné značky De Tomaso. Nyní je to oficiální, debut prvního modelu znovuzrozené firmy zažijeme v Ženevě.
Možná si vzpomenete na italské sporťáky značky De Tomaso, které v druhé polovině minulého století fascinovaly svým spojením výjimečných technických řešení, neotřelého designu a nemalé porce luxusu. Na relativně malém trhu drahých vozů sklízel De Tomaso hlavně v šedesatých a sedmdesátých letech velké úspěchy (majitelem De Tomasa Pantera byl třeba i Elvis Presley), což mu dovolilo postupně převzít dvě slavnější firmy - Maserati a Moto Guzzi i prosadit se ve Formuli 1 coby dodavatel šasí pro některé stáje.
Bohužel, od sedmdesátých let nebyla firma s to odolávát rostoucí konkurenci a trh jí vlastní postupně vyklízela. V roce 1993 prodala i značku Maserati (dnes patří Fiatu) a v roce 2000 se zbavila též firmy Moto Guzzi. I přes pokusy o návrat společnost krátce po smrti svého zakladatele Alejandra De Tomasa v roce 2003 vyhlásila úpadek a do roku 2008 byl její majetek postupně rozprodán likvidátory. Smutný konec? Jak se to vezme, jednu ze zásadních hodnot firmy, její značku, totiž v roce 2009 koupil Gian Mario Rossignolo, někdejší šéf marketingu Fiatu, a rozhodl se jí znovu vdechnout život. Nyní již víme, že první koncept modelu znovuzrozeného De Tomasa uvidíme na letošním autosalonu v Ženevě.
Celé jméno konceptu zní De Tomaso SLC (zkratka znamená Sport Luxury Car, tedy sportovní luxusní vůz, jméno produkčního modelu bude prý jiné) a máme i jeho první dvě fotografie. Jsou bohužel z těch, které si říkají „postupně odhalující”, a tak vůz zatím nemůžeme vidět celý, jistou představu o jeho vzhledu nám ale dávají.
K nim máme i několik informací - vůz by měl být crossoverem (rozumějte křížencem) konkurujícím BMW 5 GT, ale na stejných základech chce firma připravit i sportovnější kupé a mezi oběma zbylými verzemi stojící sedan. Všechny varianty budou používat hliníkové šasí a řadu inovativních konstrukčních prvků. Pod kapotou bychom měli najít benzinový osmiválec s výkonem okolo 550 koní, stejné palivo spalující šestiválec s přibližně 300 koňmi a k tomu i dvousetpadesátikoňový diesel. Odhalení dalších detailů si Rossignolo nechal až do Ženevy.
Nové De Tomaso zaměstnává 900 lidí a sídlí v Grugliasco nedaleko Turína. Firma má v úmyslu vyrábět okolo 3 tisíc kříženců, stejné množství sedanů a 2 tisíce kupé modelu, který vznikne na bázi SLC. Držíme palce.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Majiteli začala reznout nová Alfa Romeo pouhý rok po její koupi, dealer na to říká, že je to normální
2.6.2025Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB