Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Delta E-4 Coupe: další elektrický pokus jede až 242 km/h
13.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V dnešní době se nezdá být reálné vyrobit smysluplné elektrické auto, tím spíše pak sportovní. Přesto se o to mnozí pokoušejí, třeba britská firma Delta Motorsport.
Kupé E-4 od Delty vypadá poněkud zvláštně, o to tu ale vůbec nejde. Britský výtvor (a je více britský, než byste na první pohled řekli, celý projekt subvencuje tamní vláda) je totiž zajímavý především svým pohonem, který společně tvoří dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 240 koní. Každý z motorů váží jen 23 kilogramů a hmotnost je vůbec téma, které tento vůz obchází. Aby ji výrobce udržel „v normě” i přes nevyhnutelné použití těžkých akumulátorů, musel dále sáhnout k použití karbonového šasí, které je se svou hmotností 85 kilogramů prý o 66 procent lehčí než srovnatelné ocelové řešení, přičemž si ponechává stejnou pevnost a tedy i odolnost proti nárazu. Co si jistě neponechává je stejná cena, o tom už se ale výrobce nezmiňuje.
Takto zkonstruovaný vůz prý zrychlí z klidu na 96 km/h (60 mph) za méně než pět sekund a dosáhne rychlosti až 242 km/h. Výrobce bohužel neuvádí ani přesnější hmotnost, ani informace o kapacitě akumulátorů, slibuje však dojezd 200 mil (322 km) na jedno nabití. Dá se očekávat, že půjde o velmi nadsazený údaj, nemůžeme jej ale se znalostí dosud dostupných informací nikterak rozporovat.
Delta dále uvádí, že jde o skutečně sportovní vůz s nízkým posazem za volantem a celkově nízkým těžištěm (akumulátory se nacházejí pod podlahou), který se snaží udržet těžiště tak nízko, jak to jen jde. Přesto se jeho možnosti chystá předvést na šedesátimílové ekorallye, která se pojede letos 11. listopadu z Brightonu do Londýna. Zvláštní, ale my přece víme, jak se věci ve skutečnosti mají...
Další detaily vám rádi přineseme, jakmile vejdou ve známost.




Delta E-4 Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva