Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Diesel-elektrický supersport Audi nabírá jasnější kontury, troufá si i na McLaren P1
12.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Audi pochopili, že se současnými akumulátory elektromobily nemají perspektivu. Místo e-tronu ale tlačí další kontroverzi - diesel-elektrický supersport.
Poté, co Wolfgang Dürheimer po svém nástupu do Audi zastavil všechny práce na elektromobilu R8 e-tron a z Ingolstadtu (dost možná proto, aby to nevypadalo hloupě) nakonec vypadlo, že bateriový supersport tam vlastně nikdy sériově vyrábět ani nechtěli, se vesměs očekávalo, na co se Quattro GmbH zaměří. Teď už to víme - sportovní divize pracuje na diesel-elektrickém supersportu.
Již na konci listopadu Dürheimer prozradil, že Audi hledá možnosti aplikace technologie z vítězných strojů čtyřiadvacetihodinovky Le Mans v produkčních autech. Více tehdy neprozradil, každopádně R18 e-tron quattro má zadní kola poháněná dieselem a přední elektromotorem, a to leccos naznačovalo
Poněkud sdílnější byl Franciscus Van Meel, současný šéf oddělení Quttro GmbH: „Pokud to auto postavíme, půjde o úplně jiný koncept než je R8 a absolutně nejlepší supersport,“ pochlubil se v rozhovoru pro britský magazín Auto Express Van Meel. Podle něj bude auto novátorské a naprosto věrné sloganu „Náskok díky technice“. Na přímou otázku, jestli bude lepší než chystaný McLaren P1, odpověděl bez váhání „ano“.
Nový dieselový hybrid by měl být podle představ Audi schopen konkurovat podobně koncipovaným strojům jako je již zmiňovaný McLaren, případně nástupce Ferrari Enzo a podle možností se co nejméně plést do cesty benzínovému hybridu Porsche 918 Spyder. Podrobnosti o pohonném ústrojí jsou otevřené, proslýchá se ale, že vůz by mohl mít výkon přes 700 koní a nejvyšší točivý moment minimálně 1 000 newtonmetrů. To už by mohlo stačit na akceleraci z 0 na 100 km/h za tři vteřiny a maximálku přes 320 km/h.








Naftovou jednotku s elektromotorem byste očekávali spíše ve voze PSA nebo lokomotivě než supersportu, Audi však naznačuje, že jde o cestu, jak porazit McLaren P1
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Německo je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 56 minutamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 2 hodinamiHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto nebo letadlo
před 3 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 5 hodinamiSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 17:23 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch