Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec
25.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zákulisní šeptanda k nám donesla zprávy o tom, že Audi kompletně zastavilo vývojové práce na elektromobilu R8 e-tron. Je dost možné, že vůbec nebude.
V našich textech bezdůvodné chorály na adresu hybridů a elektromobilů nehledejte. Kdekdo si samozřejmě může myslet, že je nemáme rádi z principu a něco na tom opravdu bude. Máme totiž za to, že každý může jezdit, čím chce a jak chce, bude-li ale doprava jednoho upřednostňovaná a dotovaná z veřejných prostředků na úkor někoho jiného, který to musí zaplatit, pak je něco špatně.
Nelíbí se nám také veřejně proklamované lži související s vymýšlením nereálných dojezdů nebo časů nabíjení elektromobilů a také obecné odvracení pozornosti od jejich významných omezení daných dostupnými technologiemi. Pokud tedy někdo staví elektromobily, vyvíjel je ve vlastní režii, najde pro ně zákazníky a nenatahuje ruku pro státní dotace, pak mu můžeme jen zatleskat za skvělý podnikatelský záměr a férovou hru, byť by nás jeho produkt po řidičské stránce neoslovil. Podívejte se ale kolem sebe a řekněte sami, jestli je toto realita dnešních dní.
Až na pár výjimek bezpochyby není a v automobilkách nesedí blázni s touhou spáchat se svým byznysem ekonomickou sebevraždu. Důvod představování elektricky poháněných automobilů velkými koncerny je zkrátka politický, vynucený legislativou a vše ostatní kolem jsou jen potřeby poukázat na alternativní formy pohonu, proti kterým nic nemáme, neobracejí-li naruby kapsy daňového poplatníka.
Oni ale obracejí a navíc (kvůli pořád vysokým cenám akumulátorů) do nich hluboce sahají i u zákazníků. Sériový Mercedes SLS AMG Electric Drive bude stát v přepočtu minimálně deset a půl milionu korun, francouzský Exagon chce za svůj Furtive-eGT v přepočtu deset milionů nebo Audi R8 e-tron - 5 milionů Kč. Přitom ta auta nedokážou víc než jejich sourozenci se spalovacími motory (často spíše naopak) a jejich výrobou vznikají stejné nebo vyšší emise a škodlivější odpad a jezdí na elektřinu vyrobenou povětšinou v úhelné elektrárně.
I když by si politici sebevíc zakrývali oči, uši a ústa, automobilky jsou těmi, kdo snáší nezájem zákazníků o draze vyvinuté elektromobily, a tak není divu, že si to některé s tím „elektroboomem“ možná ještě rozmyslí. Nejnověji jde o ingolstadtské Audi. Oficiální to není, ale podle zdrojů amerického renomovaného magazínu Car and Driver byly s okamžitou platností zastavené všechny vývojové práce na modelu R8 e-tron. Stop stav a přehodnocení projektu vzešel od nového šéfa výzkumu a vývoje Wolfganga Dürheimera, bývalého šéfa Bugatti a Bentley, který nastoupil na nový post v Audi loni v září.
Jeho rozhodnutí jistě neznamená, že si R8 na baterky už nikdy nikdo nekoupí, každopádně pokud jsou zprávy amerických kolegů pravdivé, v lednu 2013 se auto do prodeje nedostane. Car and Driver kromě toho doslovně píše, že jim bylo řečeno, že celý projekt může být „zabitý“ nebo „zlikvidován“, podle toho, jak si vyložíte výraz „killed“.
Důvody jsou prý různé, tím hlavním jsou ale náklady na akumulátory. Audi se údajně mělo spoléhat na ujištění výrobců baterek, kteří slibovali nízké ceny, ty ale zatím takové nejsou. Navíc okruh koupěschopných zákazníků bažících po sportovním stroji bez normálního zvuku je stejně omezený, jako žalostný dojezd elektromobilů. Některým z vás to možná bude připadat normální, vzhledem k vysoké hladině servility v médiích však můžeme kolegy v magazínu Car and Driver poplácat po zádech za jejich závěr: „Zdá se, že pod vedením Dürheimera nezůstane v Ingolstadtu a Neckarslumu kámen na kameni a my jeho rozhodnutí tleskáme za jeho ne nesmyslný přístup. Ano, za volantem konceptu e-tronu jsme si užili, ale bojujeme s obrazem světa, ve kterém může elektromobil - s jeho potížemi, jízdní charakteristikou a limity dojezdu - uspokojit skutečné automobilové nadšence.“
Skutečným prodejům Audi R8 e-tron doba rozhodně nepřeje, možná na ně vůbec nedojde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
dnes - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Někdejší hit Opelu, z nějž skoro všechny dávno sežrala rez, se dá koupit dodnes zánovní ve špičkové verzi
31.3.2024 - Britové mají štěstí, všechna spalovací Porsche zaříznutá v EU si budou moci kupovat dál
31.3.2024 - Honda se proti svým dealerům i zákazníkům obrací na dalším trhu. Jedněm ořeže marže, druhým sebere servis
31.3.2024 - Nové Tesly jsou z výroby takové šmejdy, že zákazníci berou kontrolu kvality do svých rukou, mají na to speciální návody
31.3.2024 - Škoda musí změnit jméno svého klíčového modelu, slavná zpěvačka uspěla s žalobou proti automobilce
1.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva