Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec

Zákulisní šeptanda k nám donesla zprávy o tom, že Audi kompletně zastavilo vývojové práce na elektromobilu R8 e-tron. Je dost možné, že vůbec nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec

25.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zákulisní šeptanda k nám donesla zprávy o tom, že Audi kompletně zastavilo vývojové práce na elektromobilu R8 e-tron. Je dost možné, že vůbec nebude.

V našich textech bezdůvodné chorály na adresu hybridů a elektromobilů nehledejte. Kdekdo si samozřejmě může myslet, že je nemáme rádi z principu a něco na tom opravdu bude. Máme totiž za to, že každý může jezdit, čím chce a jak chce, bude-li ale doprava jednoho upřednostňovaná a dotovaná z veřejných prostředků na úkor někoho jiného, který to musí zaplatit, pak je něco špatně.

Nelíbí se nám také veřejně proklamované lži související s vymýšlením nereálných dojezdů nebo časů nabíjení elektromobilů a také obecné odvracení pozornosti od jejich významných omezení daných dostupnými technologiemi. Pokud tedy někdo staví elektromobily, vyvíjel je ve vlastní režii, najde pro ně zákazníky a nenatahuje ruku pro státní dotace, pak mu můžeme jen zatleskat za skvělý podnikatelský záměr a férovou hru, byť by nás jeho produkt po řidičské stránce neoslovil. Podívejte se ale kolem sebe a řekněte sami, jestli je toto realita dnešních dní.

Až na pár výjimek bezpochyby není a v automobilkách nesedí blázni s touhou spáchat se svým byznysem ekonomickou sebevraždu. Důvod představování elektricky poháněných automobilů velkými koncerny je zkrátka politický, vynucený legislativou a vše ostatní kolem jsou jen potřeby poukázat na alternativní formy pohonu, proti kterým nic nemáme, neobracejí-li naruby kapsy daňového poplatníka.

Oni ale obracejí a navíc (kvůli pořád vysokým cenám akumulátorů) do nich hluboce sahají i u zákazníků. Sériový Mercedes SLS AMG Electric Drive bude stát v přepočtu minimálně deset a půl milionu korun, francouzský Exagon chce za svůj Furtive-eGT v přepočtu deset milionů nebo Audi R8 e-tron - 5 milionů Kč. Přitom ta auta nedokážou víc než jejich sourozenci se spalovacími motory (často spíše naopak) a jejich výrobou vznikají stejné nebo vyšší emise a škodlivější odpad a jezdí na elektřinu vyrobenou povětšinou v úhelné elektrárně.

I když by si politici sebevíc zakrývali oči, uši a ústa, automobilky jsou těmi, kdo snáší nezájem zákazníků o draze vyvinuté elektromobily, a tak není divu, že si to některé s tím „elektroboomem“ možná ještě rozmyslí. Nejnověji jde o ingolstadtské Audi. Oficiální to není, ale podle zdrojů amerického renomovaného magazínu Car and Driver byly s okamžitou platností zastavené všechny vývojové práce na modelu R8 e-tron. Stop stav a přehodnocení projektu vzešel od nového šéfa výzkumu a vývoje Wolfganga Dürheimera, bývalého šéfa Bugatti a Bentley, který nastoupil na nový post v Audi loni v září.

Jeho rozhodnutí jistě neznamená, že si R8 na baterky už nikdy nikdo nekoupí, každopádně pokud jsou zprávy amerických kolegů pravdivé, v lednu 2013 se auto do prodeje nedostane. Car and Driver kromě toho doslovně píše, že jim bylo řečeno, že celý projekt může být „zabitý“ nebo „zlikvidován“, podle toho, jak si vyložíte výraz „killed“.

Důvody jsou prý různé, tím hlavním jsou ale náklady na akumulátory. Audi se údajně mělo spoléhat na ujištění výrobců baterek, kteří slibovali nízké ceny, ty ale zatím takové nejsou. Navíc okruh koupěschopných zákazníků bažících po sportovním stroji bez normálního zvuku je stejně omezený, jako žalostný dojezd elektromobilů. Některým z vás to možná bude připadat normální, vzhledem k vysoké hladině servility v médiích však můžeme kolegy v magazínu Car and Driver poplácat po zádech za jejich závěr: „Zdá se, že pod vedením Dürheimera nezůstane v Ingolstadtu a Neckarslumu kámen na kameni a my jeho rozhodnutí tleskáme za jeho ne nesmyslný přístup. Ano, za volantem konceptu e-tronu jsme si užili, ale bojujeme s obrazem světa, ve kterém může elektromobil - s jeho potížemi, jízdní charakteristikou a limity dojezdu - uspokojit skutečné automobilové nadšence.“


Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 1 - Audi R8 e-tron digitalni displeje 01Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 2 - Audi R8 e-tron digitalni displeje 02Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 3 - Audi R8 e-tron zive dalsi 01Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 4 - Audi R8 e-tron zive dalsi 02Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 5 - Audi R8 e-tron zive dalsi 03Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 6 - Audi R8 e-tron zive dalsi 04Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 7 - Audi R8 e-tron zive dalsi 05Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 8 - Audi R8 e-tron zive dalsi 06Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 9 - Audi R8 e-tron zive dalsi 09Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 10 - Audi R8 e-tron zive dalsi 10Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 11 - Audi R8 e-tron zive dalsi 11Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 12 - Audi R8 e-tron zive dalsi 12Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 13 - Audi R8 e-tron zive dalsi 13Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 14 - Audi R8 e-tron zive dalsi 14Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 15 - Audi R8 e-tron zive dalsi 15Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 16 - Audi R8 e-tron zive dalsi 16Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 17 - Audi R8 e-tron rekord 06Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 18 - Audi R8 e-tron rekord 07Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 19 - Audi R8 e-tron rekord 08Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 20 - Audi R8 e-tron rekord 09Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 21 - Audi R8 e-tron rekord 10Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 22 - Audi R8 e-tron rekord 11Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 23 - Audi R8 e-tron rekord 12Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 24 - Audi R8 e-tron rekord 13Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 25 - Audi R8 e-tron digitalni displeje 03Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 26 - Audi R8 e-tron digitalni displeje 04Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec - 27 - Audi R8 e-tron digitalni displeje 05
Skutečným prodejům Audi R8 e-tron doba rozhodně nepřeje, možná na ně vůbec nedojde

Zdroj: Car and Driver

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.