Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dodge Dart: Giulietta s kufrem se začíná odhalovat (první foto)
6.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Návrat Alfy Romeo jako takové na americký trh je stále odkládán. To ale neznamená, že se tam její technika nemůže dostat v hávu jiného vozu konglomerátu Fiat-Chrysler.
Formálně jsou skupiny Fiat a Chrysler stále dvě samostatné firmy, jejich majetkové propojení se ale stále více projevuje i jinde než jen ve výčtu významných akcionářů ve výročních zprávách. Nejenže dnes mají stejného šéfa v osobě Sergia Marchionneho, ale i jejich produkty si začínají být stále více podobné. Někdy jsou si tedy podobné až příliš, to pokud vezmeme v úvahu takové Chryslery Ypsilon a Delta nebo Lancii Thema, budoucností je ale spíše méně křiklavé propojení, které Marchionne nedávno naznačil v jednom z rozhovorů. Podle něj by nový, menší sedan Maserati měl stát na technice Chrysleru. A velmi podobným způsobem se zrodila i poslední novinka značky Dodge.
Je jí kompakt, který má nastoupit na místo uvolněné modelem Caliber, vzhledem k odlišnému pojetí ale vsadí i na jiné jméno. Bude se jmenovat Dart, což je označení, které Chrysler používal i v šedesátých letech minulého století. Automobilka zatím uvolnila jen pár snímků, které zachycují pouze části jeho vzhledu, nejde ale o trapné částečné odhalení ve stylu předvedení poloviny výfuku a voštiny z masky chladiče. Na fotkách můžeme vidět prakticky kompletní příď i záď a udělat si tak slušný obrázek o tom, jak bude výsledné auto vypadat. A krom toho jsme se ale dozvěděli i slušnou řadu technických detailů.
Pro nás zřejmě nejzajímavějším faktem je, že Dart bude stát na základech Alfy Romeo Giulietta, když použije její platformu i další technické části. Samotná podvozková platforma ale není úplně totožná, jedná se o její modifikaci s označením CUSW (Compact U.S. Wide), která je - jak již název naznačuje - pro použití v amerických modelech rozšířena a prodloužena. Na ní stane karoserie, která podle Chrysleru vyrobena z 68 procent z vysokopevnostní oceli a prý se postará o její velmi pevnou a tuhou strukturu.
Pod tuhým kabátkem se objeví jeden ze tří motorů, v tomto případě pochopitelně vždy benzinových (diesely mají na americkém trhu podíl 3 procenta...). Nejmenším z nich bude jednotka 1,4 MultiAir Turbo známá opět z Giulietty, která bude naladěna na zatím neznámý výkon. Ještě větší neznámou jsou dvě další nové jednotky od Chrysleru s obchodním označením Tigersharh. První bude mít objem 2,0 litru, druhá pak 2,4 litru a opět techniku MultiAir. Díky tomu má mít ve srovnání se staršími motory stejné třídy o 15 procent vyšší výkon v nižších otáčkách a o 7,5 procenta nižší spotřebu paliva. Převodovky budou k dispozici rovněž tři, předpokládáme jednu manuální a dvě automatické buď s hydrodynamickým měničem nebo dvěma spojkami.
Na konkrétnější informace a lepší snímky budeme muset počkat, a to nejpozději do druhého lednového týdne, kdy začíná detroitská NAIAS. Právě tam se Dart ukáže v celé kráse. Už vzhledem ke značce Dodge a místu představení je zjevné, že primárně bude určena pro americkou klientelu, ale to při současném přístupu Fiatu a Chrysleru k vytváření nových modelů nemusí nic znamenat. Co byste řekli třeba na takovou Lancii Dart?







Toto jsou první oficiální snímky nového Dodge Dart
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před 11 hodinamiPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom