Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dovoz čínských aut do Evropy roste o víc jak 100 procent, v Česku jsou na tom letos některá líp dokonce o 1 070 procent
12.10.2023 | Petr Miler
Z pohledu na „tvrdá data” je zjevné, že stavidla už se protrhla a příval čínských aut do Evropy bude těžké zastavit. A neděje se tak jen všude jinde, Česko spíše kráčí v čele zemí, kde se Číňanům velmi daří.
Kolikrát jsme v minulosti slyšeli věty jako: „Číňané se tu s auty nechytnou!” A když už byl někdo směrem k jejich vozům optimističtější, tvrdil něco v tom smyslu, že jinde prorazit mohou, ale v Česku? Tady určitě ne, tady jsou lidé konzervativní a drží se svých oblíbených značek. Nyní před sebou máme data mapující vývoj čínských dovozů za uplynulý měsíc do zemí EU a nedá se říci, že by na prvním tvrzení bylo něco pravdy. A z údajů SDA je patrné, že ani Češi tomuto trendu nevzdorují, právě naopak.
Začněme tím prvním. Podle agentury Bloomberg bylo v září z Číny do Evropy dovezeno celkem 91 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 107 procent. Možná si řeknete, že 91 tisíc aut není zase tolik, ale vynásobte si to dvanácti. Bavíme se už o víc jak milionu aut ročně, to není málo. Vzhledem k tomu, že statistiky nejsou schopny rozlišit zemi původu značky těchto vozů, spadne sem i část Tesel, Volv nebo BMW, ale dominantní jsou striktně čínské vozy automobilek jako BYD nebo SAIC, zejména pak její značky MG.
Právě ta ukazuje, jak je možné s čínským zbožím na čtyřech kolech prorazit i v Česku. V září u nás MG v Česku zaznamenalo dalších 217 prodejů, které pomohly dotvořit jeho už 1778kusový roční odbyt. To znamená meziroční nárůst dokonce o 1 070 procent a výstup prakticky z ničeho až nad úroveň značek jako Citroën, Mazda nebo Tesla, o Hondě, Nissanu nebo Fiatu ani nemluvě. A i Opel, Volvo, Suzuki či dokonce Renault a Peugeot jsou více nebo méně na dostřel.
Je vidět, že když - zvlášť v době do značné míry uměle vyvolané drahoty místních výrobců - přijde někdo se smysluplnými auty za dobré peníze (MG tu prodává téměř bezvýhradně své spalovací vozy, i když nabízí také elektromobily a hybridy), lidem je celkem jedno, že jde o čínské zboží. Hovořit o tom, že jistý Rubikon byl právě překročen, asi není nemístné. Pokud se čínské novinky neukážou být zoufale nespolehlivými či jinak problematickými, cesta k dřívějšímu statu quo bude nadobro uzavřena.









MG ZS je jedním z největších čínských trháků v Evropě, i v Česku si letos našlo už 1 354 kupců. Prodejně tak překonává dokonce i některé modely Škody. Diví se tomu někdo při jeho vzhledu, výbavě, technice a ceně? Foto: MG Motor
Zdroje: Bloomberg, SDA
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
dnesŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
před 3 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 4 hodinamiLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
před 6 hodinamiNové Audi Q3 v úplném základu působí neuvěřitelně uboze. Tohle za 1,1 milionu korun?
před 7 hodinamiDodge urychlil výrobu spalovací verze původně jen elektrického auta, to už po pár měsících nechce skoro nikdo
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.
- Vačka palivového čerpadla 06.23. 10:31 - xodis
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.23. 10:26 - otis5842
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.23. 10:12 - Předseda
- Cupra obecně 06.23. 09:41 - Brus
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.23. 07:50 - Vrooom