Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dvě z největších silničních stíhaček automobilových dějin si to rozdaly ve sprintu, je to souboj aut za víc než 300 milionů
26.2.2025 | Petr Prokopec
Podobných srovnání jsme viděli nespočet, kolikrát se v nich ale objevily takové skvosty? Tady se bavíme o smetánce hypersportů od Bugatti a Koenigseggu, ze které se nadšencům podlamují kolena bez rozdílu. Rychlejší ale může být jen jedno z těchto aut.
Britský Carwow dosáhl na Youtube pozoruhodného milníku, jeho videa momentálně odebírá již 10 milionů lidí. A něco takového si logicky žádalo výjimečný příspěvek. Mat Watson se tak spolu se Samem Maher-Loughnanem usadil na startovní čáru závodu ve sprintu ve dvou vozech, jejichž souhrnná hodnota dosahuje právě oněch deseti milionů. Nemluvíme tu ovšem o korunách, nýbrž o librách, přičemž za jednu dle současného kurzu dáte lehce přes 30 Kč. Snadno si tak dokážete spočítat, o jaký balík peněz tu jde.
Co za něj lze pořídit? Bugatti Chiron Super Sport a Koenigsegg Jesko Attack, tedy dva z nejextrémnějších silničních hypersportů historie. První dostal do vínku dnes už legendární čtyřmi turby přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec, který produkuje 1 600 koní, zatímco druhý se chlubí dvěma turby, pěti litry objemu, osmi válci a 1 280 koňmi. To je výkon produkovaný při spalování benzinu, Jesko však zvládá baštit i biopalivo E85, které výkon zvedá dokonce nad úroveň Bugatti.
Jak ovšem Mat dodává, tato finesa není součástí standardní výbavy, místo toho je třeba za ní připlácet. A majitel bílého kousku tak neučinil. Je tedy třeba počítat s nižším výkonem, který je ovšem spojen s nižší hmotností, než jakou má na kontě Bugatti (1 420 kg vs. 1 995 kg). Znamená to tedy, že jsou síly vyrovnány? Ne až tak úplně. I když totiž oba vozy disponují technologií launch control, Jesko je zadokolkou, zatímco Chiron čtyřkolkou.
Právě to je v podstatě rozhodující, neboť Sam během většiny jízd bojoval s trakcí. A s dalšími 400 koňmi mířícími na zadní nápravu oné verze spalující biopalivo by to to bylo jen komplikovanější. Takto se nějak dopracoval do cíle, pochopitelně ale až v závěsu za Bugatti. Spíše než souboj ve zrychlení nás ovšem zaujal závod v brzdění. V tomto ohledu totiž padla výhoda pohonu všech kol, načež byl o půl tuny lehčí Koenigsegg jasným favoritem. Přesto ale Bugatti zastavilo dřív, což pro Švédy není nejlepší vizitka. Podívejte se ale na všechna klání sami a vyhodnoťte si je po svém.



Chiron Super Sport je bez přehánění technologický zázrak, který bude udivovat i dlouho poté, co se motor W16 definitivně stane historií. Foto: Bugatti
Jesko Attack jsme s ohledem na jeho nižší hmotnost hlavně při brzdění považovali za favorita, nakonec však podlehlo i v této disciplíně. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 7 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
před 3 hodinamiMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 4 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 6 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 7 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva