Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí

Softwarové chyby DCT stojí již za třetí svolávací akcí hybridních Hond Fit a Vezel. Doručení objednaných aut se opozdí, českých zemí se akce zatím netýká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí

11.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Softwarové chyby DCT stojí již za třetí svolávací akcí hybridních Hond Fit a Vezel. Doručení objednaných aut se opozdí, českých zemí se akce zatím netýká.

Vloni představená nová generace Hondy Fit, která k nám přijde jako Jazz, a Honda Vezel jsou v nabídce i jako hybridy. Ty jsou vybaveny sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT, v případě Hond vůbec poprvé. Právě tohoto kusu techniky se týkaly svolávací akce v říjnu a prosinci, kdy každá řešila jiný problém. Máme tu únor a hybridní Fity a Vezely musí do servisu s převodovkou znova, s třetím problémem.

Chyby jsou v řídícím softwaru a mohou opozdit rozjezd nebo mu zcela zabránit. Svolávací akce se týká 70 929 Fitů Hybrid a 10 424 Vezelů Hybrid, celkem tedy 81 353 vozů, vyrobených v Japonsku mezi červencem 2013 a únorem 2014. Honda prý vytvořila záplatu, která chyby odstraní; zastávka v servisu by tak snad nemusela trvat příliš dlouho. Dodání objednaných vozů se však opozdí, protože je potřeba je také upravit.

„Mrzí nás nepříjemnosti, které jsme zákazníkům způsobili neodhalením defektů při vývoji a výstupní kontrole dříve, než jsme tuto technologii vypustili na trh,” říká prohlášení Hondy. „Mrzí nás také, že ani přes spolupráci všech divizí Hondy nebyla první svolávací akce dostatečně efektivní,” píše se v prohlášení dál.

Nasypat si trochu popel na hlavu je namístě, doufejme, že se Hondě tentokrát povede software již opravit pořádně. Český web Hondy zatím ani jeden z dotčených vozů nenabízí, z desetitisíců dotčených vozů tak u nás pravděpodobně nebude registrován jediný.


Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 1 - Honda Jazz 2014 Fit oficialni dalsi 03Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 2 - Honda Jazz 2014 Fit oficialni dalsi 07Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 3 - Honda Jazz 2014 Fit oficialni dalsi 08Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 4 - Honda Jazz 2014 Fit oficialni dalsi 13Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 5 - Honda Jazz 2014 Fit oficialni dalsi 12Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 6 - Honda Jazz 2014 Fit oficialni dalsi 11
Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 7 - Honda Vezel nova sada 28Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 8 - Honda Vezel nova sada 29Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 9 - Honda Vezel nova sada 30Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 10 - Honda Vezel nova sada 01Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 11 - Honda Vezel nova sada 03Dvouspojkový automat se Hondě nepovedl, svolává je od října již potřetí - 12 - Honda Vezel nova sada 04
Hybridní Hondy Fit a Vezel musí v krátké době již potřetí do servisu. Opět kvůli chybě v softwaru převodovky DCT

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše