Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fanda se s kamerou dostal do Gigatovárny Tesly. Podívejte se, co tam natočil
10.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to obří továrna, na které dnes prý visí rychlost výroby Tesly Model 3. I její prototypy tam jsou ke spatření, produkční peklo ne až tak.
O nevadské Gigafactory Tesly jsme naposledy mluvili v souvislosti s potížemi Tesly dostat Model 3 konečně po dlouhých peripetiích ke koncovým zákazníkům. Značka zpočátku zpoždění sváděla na problematičtější nájezd automatizované výroby, pak ukázala rukou na dodavatele, aby nakonec uvedla, že za vším je právě Gigatovárna a výroba bateriových modulů pro nový elektromobil, která je náročnější, než automobilka původně čekala.
Je opravdu tak? To je otázka, na kterou dnes nikdo mimo nejužší vedení Tesly nemá odpověď a s jasnou odpovědí nepřichází ani video Michaela Browna, který továrnu na sklonku září navštívil. Jak je patrné i z jeho slov, jedná se o kovaného fanouška značky. Jednoznačně se vyhýbá jakékoli kritice čehokoli, ale to dnes nechme stranou.
Místo toho se pojďme podívat na samotnou továrnu, neboť takovou prohlídku nám dosud nikdo nedopřál. V příštím roce by měla najet na třetinovou kapacitu, pročež má dle plánu vyprodukovat 50 gigawatthodin v bateriových paketech. Toto množství by přitom mělo vystačit zhruba půl milionu vozů, což pro změnu odpovídá produkci zhruba 10 000 aut týdně. Jak to s plány Tesly chodívá, víme, ale i kdyby tento firmě vyšel, samotnou výrobu aut to na tak vysoká čísla nedostane. Značka již oznámila, že letos nebude dosažena ani kvóta 5 000 aut týdně a je tak zatím otázkou, zda příští rok dojde k dosažení dvojnásobku.
Brownova kamera zachycuje i tak zajímavé věci. Patrná je monstrozita celého místa, vidíme modely toho, jak to má uvnitř továrny vypadat či několik raných prototypů Model 3. Co nevidíme, je „produkční peklo“, o kterém mluvil již před pár měsíci Elon Musk a potíže právě na tomto místě, které měly mít za následek, že tu technický ředitel firmy „v zásadě bydlí.”. Spíše tu vidíme naprostou pohodu - atmosféra třeba ve vstupní hale je nadmíru uvolněná a nikdo nikam nespěchá. Ale tady se nakonec dělají „jen” akumulátory...







Návštěva Gigatovárny Tesly ukazuje toto místo v dosud nevídaném rozsahu i detailu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Návrat levné jugoslávské klasiky je blíž, než se zdálo. Firma už ukázala zmenšený model, do dvou let chce prodávat
před 2 hodinamiVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před 4 hodinamiDalší evropská továrna na baterie se potácí na hranici krachu a propouští polovinu lidí. Může skončit dřív, než něco kloudného vyrobí
před 5 hodinamiŠkoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva