Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB v barvách „pionýra“ 308 GR4 připomíná i monstrozitu dnešních aut
29.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový přeplňovaný osmiválcový koník dostal speciální modrý lak či rudou látkou potažená sedadla. Navíc zamíří na náročnou pětidenní rallye.
Ferrari stoprocentně ví, jak potěšit fanoušky svých ikonických vozů. Pokud přitom pamatujete na dnes již pomalu legendární model 308 GTB (či jeho otevřenou verzi GTS), který se proslavil zejména televizním seriálem Magnum, pak si jistě vzpomenete i na závodní verzi GR4. Ta v letech 1981 a 1982 s Jeanem Claudem Andruetem opanovala podnik Tour de France, načež proslavila válečné barvy společnosti Pioneer.
Souběžně s tím se širší veřejnost mohla seznámit také se jménem Charlese Pozziho, který patřil mezi nejúspěšnější francouzské závodníky 40. a 50. let minulého století. Jeho kariéra přitom byla velmi často spojena s vozy Ferrari, pročež asi nikoho nepřekvapí, že poté, co pověsil helmu a rukavice na hřebík, v Paříži založil dealerství. To v roce 2003, tedy dva roky po Pozziho smrti, převzalo samotné Ferrari.
Důvod, proč zde o modelu 308 GR4 i francouzském závodníkovi, mluvíme, je přitom jednoduchý. U příležitosti lokálního debutu nového GTC4Lusso bylo totiž v Grand Palais des Champs-Élysées odhaleno také Ferrari 488 GTB vyvedené v oněch ikonických „pionýrských“ barvách. Mimo speciálního laku pak dorazila i matně zlatá kola a černé brzdové třmeny.
Za danou kreací stojí divize Tailor Made, která se vyřádila i v kabině. Sedadla jsou tak čalouněna látkou v historickém rudém odstínu, dále pak nechybí ani moderní prvky jako kůže, Alcantara či matný karbon. Vůz přitom nemá jen tak pózovat na bulvárech, ale zároveň se zapojí i do pětidenní rallye na čtyřech okruzích a devíti rychlostních zkouškách na uzavřených cestách. A na společných fotkách ukázal tak trochu nechtěně i jednu věc - jak moc se za ta léta auta nafoukla. Nezdá se vám?



































Ferrari 488 GTB se speciální kamufláží ve stylu závodního 308 GR4 bylo aktuálně odhaleno v Paříži, i ve společnosti nového GTC4Lusso
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
před 3 hodinamiNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
před 8 hodinamiNovému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025
Nejnovější články
Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
před hodinouZájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
před 2 hodinamiŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
před 3 hodinamiVyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
před 4 hodinamiVe své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva