Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari FXX K nechybělo v Mugellu. Brzdy rozžhavilo do ruda, šlehalo plameny (videa)
10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Okruhová verze hybridního hypesportu se pyšní výkonem 1 050 koní či karbon-keramickými brzdami Brembo. Na firemní trati jej doprovodilo i F12tdf.
O víkendové akci Finali Mondiali jsme se zmiňovali již několikráte, zejména v souvislosti s veřejnými premiérami silničního F12tdf a závodních 488 GTE a 488 GT3. Kromě těchto speciálů ovšem na firemním okruhu Mugello nechybělo ani dříve představené Ferrari FXX K, které divákům předvedlo opravdu působivou show. Své karbon-keramické brzdy totiž dokázalo rozžhavit na maximum, kromě toho pak z jeho výfuků kromě působivého zvuku vycházely i nemalé plameny.
Za tímto představením a především rapidním tempem, díky němuž ostatní modely značky vypadaly jako statisté, stojí poladěné ústrojí. To je tvořeno 6,3litrovým atmosférickým dvanáctiválcem, který dává k dobru 860 koní v 9 200 otáčkách a 750 Nm při 6 500 ot./min. Spárován je navíc s elektromotorem naladěným na 190 koní, přičemž celkově soustava produkuje 1 050 koní a 900 Nm. Mimo to motor zvládá 9 250 otáček.
Zmiňované brzdy hybridnímu hypesportu dodalo Brembo, které přední nápravu osadilo kotouči o rozměru 398 mm, vzadu pak najdeme 380milimetrové kousky. Skrývají se přitom za 19palcovými, respektive 20palcovými kovanými koly, jež jsou osazeny pneumatikami o rozměru 285/650 vpředu a 345/725 vzadu. Zmínit můžeme i přední dvojité lichoběžníky či zadní víceprvkovou nápravu.
Vyjma FXX K, které dává na níže přiloženém videu najevo také aktivní aerodynamiku, můžeme posloužit i oficiálními záběry na již zmiňované F12tdf. To se taktéž pyšní 6,3litrovým dvanáctiválcem, jeho výkon však činí „pouze“ 780 koní. K dispozici je v 8 500 otáčkách, točivý moment 705 Nm pak při 6 750 ot./min. Osmdesát procent z něj je však dostupno již od 2 500 otáček.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 7 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 9 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 10 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva