Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari HY-KERS 2012: hybridní systém Ferrari vysvětlen i na videu
24.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Největší novince Ferrari pro pekingský autosalon už jsme jeden článek věnovali, více než tisíc slov ale možná řekne jediné video. Právě to pro vás máme dnes.
Ferrari včera v Číně představilo konečnou podobu svého hybridního systému HY-KERS. Může se to zdát banální záležitostí, ale není tomu tak - na rozdíl od stejné nazvaného řešení představeného před dvěma léty v Ženevě již nejde o žádný pokus či koncept, ale o skutečně definitivní ztvárnění systému, který se ještě letos neobjeví v ničem menším než absolutní špičce nabídky značky.
V našem včerejším povídání jsme nový HY-KERS popsali nejlépe, jak bylo s ohledem na tehdy dostupné informace možné, zorientovat se v celkem hutném textu ale nemusí být přinejmenším pro ty méně technicky zdatné úplně jednoduché. I proto Ferrari krátce po premiéře přispěchalo s videem, které fungování celého systému vcelku názorně představuje.
Popisky jsou tedy k dispozici pouze v angličtině, věříme však, že vám i tak následující tříapůlminutový snímek leccos osvětlí. Nejprve zmiňuje již několikrát uvedené, tedy že jde o druhou evoluci hybridního pohonu italské automobilky, přičemž tentokrát je určen pro vozy s motorem umístěným před zadní nápravou. Video dále popisuje jednotlivé části systému, jejich umístění nebo vzájemnou interakci a samozřejmě také celkový přínos.
Je to celkem pěkná podívaná, škoda jen, že ji v závěru degraduje naprosto absurdní proklamace o 40 % snížení emisí CO2, o které se má HY-KERS číslo dvě postarat. Pokud by něco takového měl opravdu dokázat, musel by také snížit spotřebu paliva o 40 %, což je samozřejmě nemožné. Věřili bychom klidně i řadově desítkám procent při určitém stylu jízdy, ale to by vůz také musel disponovat náležitě silným elektromotorem (či spíše elektromotory) coby generátoru elektřiny, které umožnily vracet do pohonu vozu podstatnou část energie jinak zmařené při brzdění. To ale tento KERS zvládne jen těžko.
Snížení spotřeby skoro o polovinu je tak možné leda v ampérovské eurorealitě, tedy zkrátka tak, že spotřeba díky plně nabitým akumulátorům před testem opravdu takto výrazně klesne, o dlouhodobě udržitelné změně nelze hovořit. Že má Opel resp. EU snahu podobným způsobem „oblbovat” masy, to vcelku chápeme, Ferrari by si ale jako výrobce technicky mimořádně vyspělých aut mohlo podobnou přetvářku odpustit.
I přes tuto černou kaňku ale jde o video hodně třech minut vašeho času...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Jeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 7 minutamiŠéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
před 2 hodinamiDalší automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
před 4 hodinamiZatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB