Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari LaFerrari FXX K v modré Tour de France je pastvou pro oči (foto)
23.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Exemplář s pořadovým číslem 27 se může pochlubit unikátním lakem. Hybridní ústrojí o kumulovaném výkonu 1 050 koní je však standardní.
Striktně okruhové Ferrari LaFerrari FXX K se světu představilo na počátku loňského prosince. Značka přitom ohlásila, že vyrobí pouze 32 exemplářů, z nichž každý vyjde na nějakých 60 milionů korun. Za poměrně vysokou sumu si je ovšem majitelé nebudou moci odvézt domu, místo toho má veškerou údržbu a péči na starosti italská automobilka. Ta ovšem alespoň vlastníkům umožňuje, aby „svůj“ vůz personalizovali.
Doposud jsme si přitom mohli představit již několik exemplářů, z nichž většina se ohákla do typické rudé. Jeden z čínských majitelů ovšem zvolil kombinaci černé a růžové, na okruhu v Imole se pak ukázal i bílý kousek. Nyní si ovšem můžeme představit vůz, který se oháknul do modré Tour de France. Jakkoliv přitom takový odstín není zrovna pro Ferrari tradiční, okruhovému LaFerrari nadmíru sluší.
Specifický lak je ovšem jediným lišícím znakem kousku s pořadovým číslem 27. Kromě barvy karoserie již vše zůstává standardním, což platí především o hnacím ústrojí. To je složeno z 6,3litrového motoru V12 a elektromotoru. Spalovací jednotka produkuje 860 koní, tedy o šedesát více než silniční model. V rámci drátů a cívek máme tu čest se 190 koňmi, nárůst oproti standardu je tedy sedmnáctikoňový.
Celkově okruhové Ferrari FXX K produkuje 1 050 koní a více než 900 Nm točivého momentu, což vozu bez problémů stačí na zrychlení z klidu na stovku za 2,5 sekundy a nejvyšší rychlost 350 km/h. Čistě na elektřinu ovšem jet neumí, pokud by vás zrovna tato vlastnost zajímala nejvíce.





Modrá Tour de France okruhovému Ferrari LaFerrari FXX K nadmíru sluší. Technika je však již zcela standardní
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 31 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
