Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo
10.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Punto bylo kdysi veleúspěšné mini, v posledních letech však na trhu stále více strádá. Fiat jej nahradit chce, zatím ale není jisté, že k tomu vůbec dojde.
Fiat Punto svého času patřil mezi bestsellery. Byl tak úspěšný, že jako jeden z pouhých pěti vozů dokázal v evropských prodejích pokořit VW Golf a začátkem 90tých let oslovoval takřka 600 tisíc zákazníků ročně. Nástupce sice tohoto úspěchu nedosáhl, nicméně ani v jeho případě se nedalo zpočátku mluvit o propadáku. V posledních letech však Italové zjevně na tento hatchback zapomněli, neboť kupříkladu faceliftu se dočkala pouze indická verze.
Ve světle výše zmíněného asi není překvapením, že Punto v posledních dvou letech v Evropě více než strádá. Loni registrace nepřekročily ani 80 tisíc kusů, na českém trhu pak majitele našlo pouze 151 exemplářů. To při pohledu na ceny startující na sumě 236 900 Kč navíc můžeme považovat za zázrak, zvláště když za danou částku dostáváte 1,2litrový motor s osmiventilovou technikou.
Proč zde o tom ale hovoříme? Důvodem jsou slova Lucy Napolitana, šéfa Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku. Ten uvedl, že značka „pracuje dnem i nocí“ na tom, aby mohla mít v nabídce nové Punto. Donedávna se přitom tradovalo, že tento model bude nahrazen Fiatem 500 Plus. Kromě změny názvu se měla přesunout také výroba, a sice z Itálie do Polska. Na to samozřejmě v rámci snižování nákladů a tedy zlepšení konkurenceschopnosti ještě dojít může, zajímavější je ovšem zachování označení Punto. Fiat totiž ještě donedávna chtěl úspěch tohoto modelu navýšit právě přiřazením k „pětistovkové“ rodině.
A v čem onen boj spočívá? Napolitano řekl, že „součástí koncernu FCA je šest značek a všechny bojují o investice“. Obhájit tu do nové generace hlavně evropského mini prý není snadné - jde sice o velký segment, Fiat ale nově nabízí Tipo, který za cenu potenciálního Punta nabízí více auta. Zní to logicky, jenže třeba taková Škoda má v nabídce Rapid i Fabii a dobře prodává obojí. Tyto segmenty mají zkrátka trochu jinou klientelu, to ale pravděpodobně u Fiatu ví. Jen si to musí obhájit u vedení koncernu...







































Fiat Punto se dočkal faceliftu pouze v případě indické verze, ta evropská strádá čím dál tím více
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Dacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 3 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha