Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati

Nová italská pohonná jednotka má dorazit v roce 2016. Očekávat přitom máme 365 koní, 622 Nm točivého momentu a spotřebu 7,8 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati

28.4.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová italská pohonná jednotka má dorazit v roce 2016. Očekávat přitom máme 365 koní, 622 Nm točivého momentu a spotřebu 7,8 l/100 km.

Není tomu dávno, kdy dieselové motory byly luxusnímu a sportovnímu segmentu zapovězeny. Pro mnohé z majitelů by pak pouhá přítomnost takového motoru v nabídce znamenala urážku, kvůli čemuž je třeba takový Rolls-Royce zřejmě nikdy nepoužije. S vývojem nových technologií a tlakem na minimalizaci spotřeby paliva však stále více výrobců dochází z rozhodnutí, že takový požírač nafty by se v jejich portfoliu docela vyjímal, a tak se nakonec nelze příliš divit ani Maserati, že pod kapotu nového sedanu Ghibli poslalo třílitrový turbodiesel V6.

Tímto krokem však příklon k Dieselovu motoru u jedné z prémiových částí koncernu Fiat nekončí. Italové totiž prý vyvíjejí i zcela nový čtyřlitrový turbodiesel V8, který by měl dorazit do produkce v roce 2016. Ve srovnání se stávající dieselovou pohonnou jednotkou, jež nabízí 275 koní a 600 Nm točivého momentu, by přitom novinka měla nabídnout o trochu vyšší sílu - hovoří se o 365 koních pramenících z až 622 Nm.

Spotřeba tohoto osmiválcového turbodieselu, který podle všeho využije i přímé vstřikování paliva a technologii Multijet, by v průměru měla činit 7,8 l/100 km, přesné údaje však budou ovlivněny konkrétním vozem, v němž se objeví. S ohledem na objem se dá očekávat, že Maserati nový motor použije jak ve zmiňovaném sedanu Ghibli, tak i v limuzíně Quattroporte a očekávaném SUV Levante. Italský dieselový útok tak bude masivní.


Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 1 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 04Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 2 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 05Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 3 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 06Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 4 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 07Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 5 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 08Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 6 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 09Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 7 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 10Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 8 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 11
Nové Maserati Ghibli je prvním modelem značky, který používá šestiválcový turbodiesel. Od roku 2016 navíc pod jeho kapotou budeme moci přivítat i osmiválcový diesel

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek