Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati

Nová italská pohonná jednotka má dorazit v roce 2016. Očekávat přitom máme 365 koní, 622 Nm točivého momentu a spotřebu 7,8 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati

28.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová italská pohonná jednotka má dorazit v roce 2016. Očekávat přitom máme 365 koní, 622 Nm točivého momentu a spotřebu 7,8 l/100 km.

Není tomu dávno, kdy dieselové motory byly luxusnímu a sportovnímu segmentu zapovězeny. Pro mnohé z majitelů by pak pouhá přítomnost takového motoru v nabídce znamenala urážku, kvůli čemuž je třeba takový Rolls-Royce zřejmě nikdy nepoužije. S vývojem nových technologií a tlakem na minimalizaci spotřeby paliva však stále více výrobců dochází z rozhodnutí, že takový požírač nafty by se v jejich portfoliu docela vyjímal, a tak se nakonec nelze příliš divit ani Maserati, že pod kapotu nového sedanu Ghibli poslalo třílitrový turbodiesel V6.

Tímto krokem však příklon k Dieselovu motoru u jedné z prémiových částí koncernu Fiat nekončí. Italové totiž prý vyvíjejí i zcela nový čtyřlitrový turbodiesel V8, který by měl dorazit do produkce v roce 2016. Ve srovnání se stávající dieselovou pohonnou jednotkou, jež nabízí 275 koní a 600 Nm točivého momentu, by přitom novinka měla nabídnout o trochu vyšší sílu - hovoří se o 365 koních pramenících z až 622 Nm.

Spotřeba tohoto osmiválcového turbodieselu, který podle všeho využije i přímé vstřikování paliva a technologii Multijet, by v průměru měla činit 7,8 l/100 km, přesné údaje však budou ovlivněny konkrétním vozem, v němž se objeví. S ohledem na objem se dá očekávat, že Maserati nový motor použije jak ve zmiňovaném sedanu Ghibli, tak i v limuzíně Quattroporte a očekávaném SUV Levante. Italský dieselový útok tak bude masivní.


Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 1 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 04Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 2 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 05Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 3 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 06Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 4 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 07Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 5 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 08Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 6 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 09Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 7 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 10Fiat vyvíjí vlastní osmiválcový turbodiesel, určen je hlavně pro Maserati - 8 - Maserati Ghibli 2013 oficialni nove 11
Nové Maserati Ghibli je prvním modelem značky, který používá šestiválcový turbodiesel. Od roku 2016 navíc pod jeho kapotou budeme moci přivítat i osmiválcový diesel

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.