Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní

(+ video, živé foto) Úplná tabulka technických dat prozrazuje krom dynamiky a spotřeby i fakt, že místo jednoho dieselu budou v prodeji hned dva.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní

22.4.2013 | Miro Mihálik | 4 příspěvky

Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video, živé foto) Úplná tabulka technických dat prozrazuje krom dynamiky a spotřeby i fakt, že místo jednoho dieselu budou v prodeji hned dva.

Z nového menšího sedanu italské automobilky Maserati spadla o víkendu v Šanghaji plachta a my jsme vám jej konečně mohli pořádně představit nejen na fotografiích, ale konečně i skrze jeho technická data. Většinu čísel k jednotlivým motorizacím jsme k dispozici měli, ne však všechno a dopodrobna, a tak bychom to chtěli napravit doplněním chybějícího.

Protože se nejslabší motorizací stane dieselová V6 s přeplňováním, zkompletujeme nejdříve její údaje - první vznětová jednotka v Maserati má objem 2 987 cm3, úhel rozevření válců 60 stupňů, kompresní poměr 16,5:1 a v prodeji se objeví ve dvou výkonových variantách. Ta slabší bude mít 250 koní při 4 000 ot./min., zatímco silnější o 25 více při identických nominálních otáčkách. Točivý moment obou motorů činí 570 Nm, s aktivovanou funkcí overboost však vyskočí na rovných 600 newtonmetrů ve stejném rozmezí 2 000 až 2 600 ot./min.

Jiná převodovka než osmistupňový automat ZF k mání nebude, ani v jednom případě však naftomilné Ghibli ostudu v levém pruhu asi neudělá (i když otázkou je, jestli v některých kruzích nestačí k pohoršení už jen samotná přítomnost dieselu na palubě). S 275 koňmi zvládne akceleraci na stovku za 6,3 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlost 250 km/h. Jeho softwarově oslabený protějšek pak potřebuje při zrychlení na 100 km/h čas 6,7 sekundy a více než 240 km/h by mělo být nad jeho síly. Průměrná tabulková spotřeba „pod 6 litru na sto“ je společná, stejně jako hmotnost 1 835 kg a její rozložení mezi nápravami v poměru 51:49 ve prospěch té přední.

Touhu po atmosférickém motoru Ghibli zájemcům nevyplní, takže už šest válců slabší benzínové jednotky o objemu 2 979 cm3 je ládováno turbodmychadlem. Konstruktéři z V6 dostali 330 koní při 5 000 ot./min. a 500 newtonmetrů od 1 750 do 4 500 otáček. Bez zbytečného prokluzu kol zadní nápravy by se mělo „malé“ Maserati o váze 1 810 kg dostat na sto kilometrů v hodině za 5,6 sekundy a pokračovat až ke 263 km/h. Objem nádrže Ghibli bez ohledu na použitý motor je 80 litrů, V6 Turbo by však podle normy zvládlo 1 000 kilometrů jen se značným sebezapřením řidiče - mimo město automobilka udává 7,1 l/100 km, v průměru však 9,6 litru.

O osm decilitrů více (10,4 l) na každých sto kilometrů potřebuje podle tabulky Ghibli S, vybavené tímtéž třílitrovým šestiválce a výkonem zvýšeným na 410 koní při 5 500 ot./min. a nejvyšším točivým momentem posunutým na 550 newtonmetrů od 1 750 do 5 000 ot./min. Takto disponované Maserati dokáže pokořit stovku za 5,0 s a rozjet se na 285 km/h. Esko váží stejně jako méně potentní V6 a totožné je i jejich ideální rozložení hmotnosti 50:50.

Než Maserati namontuje do Ghibli ještě silnější motor, nejrychlejším modelem (pokud jde o akceleraci v přímce) se stane S Q4 s permanentní čtyřkolkou, který na 100 km/h vyrazí za 4,8 sekundy. Jeho maximálka je o zanedbatelný 1 km/h nižší a spotřeba stoupne na 10,5 litru. Pozoruhodné je, že Italové uvádí totožných 1 810 kg také pro čtyřkolku, předpokládáme ale, že by se mohlo jednat o drobnou chybu v tabulce technických parametrů.

Za pozornost asi stojí ještě použitá osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 235/50 R18 vpředu a 275/45 R18 vzadu, které společně brzdovým systémem Brembo přispívají k brzdné dráze 36 metrů při plném zpomalení ze 100 km/h. Jak už jsme psali minule, Ghibli se má na trh dostat na sklonku letošního léta, přičemž ceny by měly začínat na částce pohybující se kolem 1,5 milionu Kč za slabší diesel.

A pokud vás více než náš výčet technických parametrů zajímá původní tabulka, prohlédněte si ji v plném rozlišení. Stoprocentně ji ale věřit nelze, kromě hmotnosti čtyřkolky nesedí ani vrtání a zdvih, které je všech motorů identické, přestože objem dieselů a benzínových agregátů stejný není.


Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 1 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 01Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 2 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 02Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 3 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 03Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 4 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 04Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 5 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 05Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 6 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 06Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 7 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 07Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 8 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 08Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 9 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 09Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 10 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 10Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 11 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 11Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 12 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 12Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 13 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 13Maserati Ghibli 2013: ze tří motorů jsou čtyři, podladěný diesel má 250 koní - 14 - Maserati Ghibli 2013 nove fotografie 14
Více fotek nového Ghibli vystaveného na autosalonu v Šanghaji

Zdroj: Blog Automobile

Miro Mihálik

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.