Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě?
20.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O 23 020 Eur více bude chtít Fisker za svou Karmu po německých zákaznících. Asi to bude tím, že vůz má v Evropě nižší spotřebu než v Americe...
Nedávno jsme psali o zázraku, který se podařil Fiskeru Karma při přeletu Atlantiku. Zatímco v Americe mu byla v testech EPA naměřena skutečná spotřeba 11,8 l/100 km, podle evropských norem jaksi ignorujících jiné než palivové vstupy a nezohledňujících provoz po více než pár ujetých kilometrech si vede násobě lépe - prý spotřebuje jen 2,1 l/100 km. Nebudeme znovu probírat bruselské lži, zdá se však, že Fiskeru dodaly více sebevědomí. Vůz totiž v Evropě výrazně zdražil.
Zatímco loni nechal výrobce první nadšené zájemce vůz objednávat za cenu 78 780 Eur (cca 2 miliony Kč), včera oznámil, že vůz je nyní k mání za 101 800 Eur, tedy asi o 590 tisíc dráž. To je poměrně drastické navýšení ceny (téměř o 30 procent), které se v souladu s tím, co na Karmu v posledních měsících „prasklo” (normovaná spotřeba téměř 12 litrů) zdá být poněkud neadekvátní. Fisker se ale zřejmě v Evropě rozhodl jednat v souladu se zcela imaginární spotřebou paliva jen něco málo přes dva litry a podle toho Karmu nacenit.
Je to navíc jen základní cena, lépe vybavené verze budou stát 111 300 resp. 117 300 Eur (tedy až 3 miliony Kč), což se nám zdá už trochu moc. Karma je sice stylové, ale jinak dost zvláštní auto - váží 2,5 tuny, se 400 koňmi tak zrychluje na stovku za 6,2 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena pouze na 200 km/h. Když si k tomu přičteme již zmíněnou spotřebu, která bude platit po většinu kilometrů, po které bude Karma provozována (na nabité baterky ujede jen pár desítek kilometrů a ani jejich „šťáva” není zadarmo), zdá se nám výsledná nabídka dosti nekonkurenceschopná třeba proti vcelku klasickému novému Porsche 911 991 se stejným výkonem, zásadně vyšší dynamikou, nižší spotřebou a srovnatelnou nebo nižší cenou...









Modrá je dobrá, sama Karma je ale vzhledem ke svým schopnostem poněkud drahá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
