Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford B-Max: sériové provedení ukázalo originální systém otevírání dveří
10.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již loni v Ženevě jsme si mohli na konceptu Fordu B-Max prohlédnout vskutku novátorské řešení vstupu do vozu. Takto vypadá v sériové verzi.
Hned po odhalení prvních snímků produkčního B-Maxu v průběhu minulého týdne bylo zřejmé, že Ford nám o něm najednou všechno říci nehodlá. Sériová verze tohoto modelu se sice od loňské studie liší jen minimálně, ale z jednorázového sdělení, že se vůz na cestě do sériové výroby dramaticky nezměnil, by dostatečně velký mediální humbuk. Tak už to zkrátka dnes chodí a po prvních snímcích vnějšího designu se tedy nyní můžeme poprvé podívat i do interiéru.
I když vlastně ne až tak úplně, neboť dnešní pokračování postupného odhalování má za cíl předvést řešení vstupu dovnitř vozu, ne interiér samotný. Fordu je třeba přiznat, že jeho řešení určitě nepatří k všedním, když zcela postrádá sloupek B a k tomu kombinuje posuvné dveře pro cestující vzadu s klasickými pro ty přední. To ve výsledku znamená, že vstup do vozu je neobyčejně velkorysý - na délku měří 1,5 metru, což je více než dvojnásobek toho, co dnes nabízí premiant segmentu malých MPV, Opel Meriva.
Jak moc je tento rozdíl využitelný prakticky teprve uvidíme, Ford nyní krom uvolnění přiloženého snímku, zveřejnění zmíněného parametru a obchodního označení zadních posuvných dveří (Easy Access Doors, snad netřeba překládat) ubezpečuje hlavně o tom, že absence sloupku B neznamená žádný kompromis pro pasivní bezpečnost vozu zejména při nárazu z boku.
Zadní dveře proto používají vysokopevnostní ocel, která by měla zajistit stejnou odolnost vozu proti bočnímu nárazu jako u konvenčních konstrukcí, a přitom vůz nezatížit kily navíc. Pravdivosti tohoto tvrzení lze i věřit, jsme ale zvědavi na to, jak se karoserie bude chovat při čelním nárazu - část tradiční konstrukce bude chybět i v tomto případě.
K samotnému interiéru toho zatím Ford mnoho neřekl, slibuje pouze několik dalších originálních prvků a třeba i sklopné přední sedadlo, díky němuž bude možné v autě převážet předměty dlouhé až 2,3 metru. O vnitřku se více dozvíme až později - hádáme, že asi tak za týden...
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
První pohled na systém otevírání dveří a interiér Fordu B-Max
Aby se neřeklo, Ford uvolnil i jednu novou fotografii auta jako takového
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva