Ford B-Max: sériové provedení ukázalo originální systém otevírání dveří

Již loni v Ženevě jsme si mohli na konceptu Fordu B-Max prohlédnout vskutku novátorské řešení vstupu do vozu. Takto vypadá v sériové verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford B-Max: sériové provedení ukázalo originální systém otevírání dveří

10.2.2012 | Petr Miler | 1 příspěvek

Ford B-Max: sériové provedení ukázalo originální systém otevírání dveří

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Již loni v Ženevě jsme si mohli na konceptu Fordu B-Max prohlédnout vskutku novátorské řešení vstupu do vozu. Takto vypadá v sériové verzi.

Hned po odhalení prvních snímků produkčního B-Maxu v průběhu minulého týdne bylo zřejmé, že Ford nám o něm najednou všechno říci nehodlá. Sériová verze tohoto modelu se sice od loňské studie liší jen minimálně, ale z jednorázového sdělení, že se vůz na cestě do sériové výroby dramaticky nezměnil, by dostatečně velký mediální humbuk. Tak už to zkrátka dnes chodí a po prvních snímcích vnějšího designu se tedy nyní můžeme poprvé podívat i do interiéru.

I když vlastně ne až tak úplně, neboť dnešní pokračování postupného odhalování má za cíl předvést řešení vstupu dovnitř vozu, ne interiér samotný. Fordu je třeba přiznat, že jeho řešení určitě nepatří k všedním, když zcela postrádá sloupek B a k tomu kombinuje posuvné dveře pro cestující vzadu s klasickými pro ty přední. To ve výsledku znamená, že vstup do vozu je neobyčejně velkorysý - na délku měří 1,5 metru, což je více než dvojnásobek toho, co dnes nabízí premiant segmentu malých MPV, Opel Meriva.

Jak moc je tento rozdíl využitelný prakticky teprve uvidíme, Ford nyní krom uvolnění přiloženého snímku, zveřejnění zmíněného parametru a obchodního označení zadních posuvných dveří (Easy Access Doors, snad netřeba překládat) ubezpečuje hlavně o tom, že absence sloupku B neznamená žádný kompromis pro pasivní bezpečnost vozu zejména při nárazu z boku.

Zadní dveře proto používají vysokopevnostní ocel, která by měla zajistit stejnou odolnost vozu proti bočnímu nárazu jako u konvenčních konstrukcí, a přitom vůz nezatížit kily navíc. Pravdivosti tohoto tvrzení lze i věřit, jsme ale zvědavi na to, jak se karoserie bude chovat při čelním nárazu - část tradiční konstrukce bude chybět i v tomto případě.

K samotnému interiéru toho zatím Ford mnoho neřekl, slibuje pouze několik dalších originálních prvků a třeba i sklopné přední sedadlo, díky němuž bude možné v autě převážet předměty dlouhé až 2,3 metru. O vnitřku se více dozvíme až později - hádáme, že asi tak za týden...

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Ford B-Max: sériové provedení ukázalo originální systém otevírání dveří - 1 - Ford B-Max produkcni dalsi 01Ford B-Max: sériové provedení ukázalo originální systém otevírání dveří - 2 - Ford B-Max produkcni dalsi 02
První pohled na systém otevírání dveří a interiér Fordu B-Max

Ford B-Max: sériové provedení ukázalo originální systém otevírání dveří - 3 - Ford B-Max produkcni dalsi 03Ford B-Max: sériové provedení ukázalo originální systém otevírání dveří - 4 - Ford B-Max produkcni dalsi 04
Aby se neřeklo, Ford uvolnil i jednu novou fotografii auta jako takového

Petr Miler

Diskuze 1 příspěvek

Autobazar

zobrazit vše