Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford B-Max: produkční verze malého MPV je na světě
1.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Měsíc před veřejnou premiérou uvolnil Ford první oficiální snímky svého malého MPV. To si ponechalo jméno konceptu a v podstatě i jeho vzhled.
Ford na loňském ženevském autosalonu představil koncept malého MPV B-Max, který od pohledu vypadal, že k výrobě nemá daleko. Čekali jsme tak jen na chvíli, kdy se americká automobilka vytasí i s produkční verzí, nakonec nás ale nechala čekat celý rok. Až dnes totiž dala na vědomí, že znovu na ženevském autosalonu předvede B-Max v podobě, ve které si jej budeme moci pořídit v autosalonech a do éteru vypustila i první podrobností.
Těch není mnoho, zatím máme k dispozici jen dvojici snímků a pár obecnějších informací, i ty si ale stojí za to projít. Pokud začneme u vzhledu, pak je třeba říci, že ten se oproti konceptu změnil vskutku minimálně. Na přídi ubyla trocha chromu, přibyly přední mlhovky a na boku dveře dostaly klasické kliky. Též kola se trochu zmenšila, tím ale výčet odlišností můžeme uzavřít.
Do interiéru nás zatím Ford nepustil, ani ten ale loni nevypadal příliš divoce. Co i přes absenci snímků to dokladujících víme, je, že vůz si ponechá novátorské řešení vstupních prostor, které budou zcela postrádat sloupky B - otevřením obou bočních dveří tak vznikne vskutku monstrózní nástupní prostor, který bude v této třídě jen těžko hledat konkurenci.
Když jsme u konkurence, tou bude zejména Opel Meriva, jenž se vzhledem ke svým vnějším rozměrům chlubí pozoruhodným místem uvnitř. To ale prý Ford B-Max ještě překoná, a to po všech stránkách. Měl by tedy nabídnout více než 397 litrů prostoru pro zavazadla v základním uspořádáním a přes 1 496 litrů po sklopení zadních sedadel. Ale zpátky čístě k B-Maxu.
O tom dále víme, že rozměrově by se měl podržet parametrů konceptu, který byl - pro představu - o 110 mm delší než současná Fiesta, ze které technicky vychází, a o 320 mm kratší než větší C-Max. Pod jeho kapotou se objeví litrový tříválec EcoBoost s výkonem 100 nebo 125 koní a nějaký ten menší diesel TDCI, zřejmě o objemu 1,4 nebo 1,6 litru.
Na další detaily si zatím musíme počkat, zřejmě až do jejich březnového odhalení v Ženevě. Do prodeje by se pak vůz měl dostat do konce letošního léta.
Toto jsou zatím jediné dostupné pohledy na sériovou podobu Fordu B-Max
Pro srovnání podoba loňského konceptu B-Max. Předpokládáme, že vcelku věrně ukazuje i zatím neodhalené detaily sériové podoby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Šéf Bentley po loňském propadu prodejů s okamžitou platností končí, někdo vsadil na špatného koně
23.3.2024 - Design nových BMW musel zachránit Bělorus, až poslední novinka z jeho pera vypadá konečně dobře
23.3.2024 - Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 12:42 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan