Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford B-Max živě: prostorem neohromí, konstrukcí dveří už vůbec (první dojmy)
8.3.2012 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
Proč dělat něco jednoduše, když to jde složitě. Ford B-Max si ještě před uvedením na trh zadělává nejen na úspěch, ale i na problém.
Vzpomenete si na Peugeot 1007? Okázale uvedené malé auto bylo novátorsky osazené párem posuvných dveří. Chytrá myšlenka, která ale jaksi kvůli nedotažené konstrukci a ceně byla brzy stažena ke dnu, nadšení se otupilo, prodeje a zájem spadly a s nimi nakonec i vůz. Výroba 1007 pak po pěti letech v tichosti skončila. Nevím proč, ale právě na tento Peugeot jsem si vzpomněl při pohledu na Ford B-Max.
Vlastně vím proč. Z asi tří aut vystavených na place měly dva po zavření dveří problémy s lícováním a během jednoho dne jsem jen já osobně viděl třikrát někoho od Fordu, jak se kvůli poruchám šťourá v pojezdu i samotném systému zavírání zadních posuvných dveří.
Dobře, to můžou být dětské nemoci předprodukčních aut, které modrý ovál snad vychytá, jenže B-Max v Ženevě netrpí jen drobnými bolístkami, které lze léčit. Nemám představu o tom, jak nákladný musel být vývoj auta bez bočních sloupků, aby plnil bezpečnostní normy a aby zesílená konstrukce posuvných dveří zároveň nepřetěžovala kolejnice, ale tohle auto nakonec neohromuje ani vnitřním prostorem.
Pokud je řidič většího vzrůstu a podobně vzrostlá osoba chce nasotupit dozadu, přední sedačka prostě musí být odsunuta, pokud si tedy spolucestující nepřivydělává jako hadí žena. Jsem opravdu zvědav na ohlasy prvních uživatelů.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012

















Posuvné dveře jsou ve stísněném prostoru fajn věc, ale jen když vám vytvoří dostatečně velký otvor na nastoupení nebo vystoupení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva