Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford C-Max a Grand C-Max 1,0 Ecoboost: je libo tříválcové MPV?
21.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Ford je přesvědčen, že budoucnost většiny jeho evropských modelů do velikosti nižší střední třídy stojí na jediném třívalci. Nově se objeví v C-Maxu.
Rozhodnutí Fordu pustit se do výroby litrového motoru s turbodmychadlem je asi logickým vyústěním evoluce automobilů, která alespoň v Evropě už pár let nestojí na skutečné poptávce, ale politické objednávce postavené kolem hysterie z oxidu uhličitého. Zkrátka downsizing je realitou, stál také u zrodu motoru 1,0 Ecoboost a když už existuje, je nasnadě, že modrý ovál udělá vše proto, aby ho udal všemi možnými směry.
Nově proto oznámil, že se litrový tříválec s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, který letos získal titul motor roku, objeví také v obou kompaktních vanech C-Max a prodloužené verzi Grand C-Max, postavených na společných základech s Focusem. Pohonná jednotka objeví ve dvou výkonových variantách 100 a 125 koní a obě bude možné kombinovat se standardní krátkou i prodlouženou karosářskou verzí.
Ford slibuje průměrnou spotřebu jen 5,1, respektive 5,2 litru na sto kilometrů, přičemž první hodnota platí pro C-Max a druhá pro Grand. Tisková zpráva se akorát zapomněla zmínit, jestli tyto čísla platí pro silnější nebo slabší provedení. Prodej automobilka odstartuje ještě letos v říjnu, patrně bezprostředně po veřejném debutu na pařížském autosalonu a kromě nové pohonné jednotky C-Max dorazí s rozhraním SYNC montovaným třeba do do Fordu B-Max.




Podle Fordu mají třívalce jezdit za něco málo nad pět litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před hodinouMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 4 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva