Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford 1,0 Ecoboost: klíčový „benzin” Fordu na třech minutách videa
19.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Možná to je pouhá paranoidní spekulace, ale vypadá to, jakoby budoucnost menších benzínových Fordů byla čistě tříválcová.
Když zvážíme možnost, že obyčejná benzínová atmosférická šestnáctistovka byla před nějakými deseti až patnácti lety jedním z nejdůležitějších motorů nižší střední třídy a ani dnes její význam není zanedbatelný, měl by mít Ford zatraceně dobrou náhradu, aby z toho nebyl vážný problém. Modrý ovál věří, že tím nástupcem se může stát litrový tříválec s turbodmychadlem.
Ford ovšem sází na litrovou „kartu“ v mnohem širším měřítku než jen v segmentu Golfu. Kromě Focusu a kompaktního vanu B-Max, kde má být aplikována přeplňovaná verze 1,0 Ecoboost, zde máme rovněž Fiestu.
Ta nyní vábí zákazníky velmi důležitým, levným zážehovým motorem o objemu 1,25 litru a výkonem od 60 do 82 koní (sílou nebo spotřebou jsou na tom samozřejmě mnohem lépe diesely nebo benzínový Duratec 1.6 Ti-VCT, na druhou stranu jsou ale také výrazně dražší). Právě tento jednoduchý čtyřválec musí do budoucna udělat místo atmosférické verzi tříválce o výkonu 80 koní a nebylo by překvapivé, kdyby se musel kvůli třeba stokoňové jednotce 1,0 Ecoboost časem poroučet také agregát 1,4 Duratec s výkonem 96 koní.
Jak možná tušíte, ještě nejsme u konce. Před necelým měsícem jsme psali, že Ford pracuje na litrovém Ecoboostu s výkonem až 180 koní, což by teoreticky mohla být silnější náhrada za atmosférický dvoulitr - v podstatě vymírající typ motoru.
Takto pohromadě to možná vypadá zvláště, ale skutečně se zdá, jakoby evropská divize americké automobilky Ford naplánovala benzínovou budoucnost svých vozů (od modelu Ka až po Focus) hlavně ve spojení s jediným tříválcem naladěným na příslušný výkon a chtěla vypustit většinu benzínových čtyřválců v objemu od 1,25 do 2,0 litru. Což by asi bylo docela odvážné rozhodnutí, ale ve světle výše uvedeného to tak opravdu působí.
Pokud máte chuť podívat se blíže na tento zázrak, tak Ford zveřejnil video, kde 1,0 Ecoboost v přeplňované verzi podrobně představuje. Typ s turbodmychadlem má dnes 100 až 125 koní, je vybavený přímým vstřikováním, rozvodem DOHC s čtyřmi ventily na válec a variabilním časováním a malým turbem schopným točit až 250 tisíc otáček. V nabídce výkonů by to tedy měl být pomyslný střed příštího tříválcového portfolia Fordu.
Zdroj: Youtube přes autoblog.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas