Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není

Ford uvedl i na český trh Focus poháněný přeplňovaným litrovým tříválcem. K mání je zatím jen silnější verze za ceny blízké 400 tisícům Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není

16.1.2012 | Petr Miler | 3 příspěvky

Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ford uvedl i na český trh Focus poháněný přeplňovaným litrovým tříválcem. K mání je zatím jen silnější verze za ceny blízké 400 tisícům Kč.

Dokončení vývoje již dříve avizovaného litrového tříválce 1,0 EcoBoost Ford oznámil loni v červnu a už v té době jsme spekulovali, jaké všechny modely jím obdaří. Jisté v tu chvíli bylo, že je šit na míru chystanému B-Maxu a spoleh byl i na to, že se objeví v technicky spřízněné Fiestě. Ale jestli si automobilka troufne nasadit tříválcový motor do většího Focusu, což si do té doby v rámci nižší střední třídy nikdo netrufl, bylo otázkou. My jsme ale věřili tomu, že ano.

A nemýlili jsme se. Již o pár měsíců později Ford na autosalonu ve Frankfurtu oficiálně představil Focus 1,0 EcoBoost a žádný jiný produkční model jím dodnes neosadil. V odkazovaném článku jsme vám o něm řekli všechno, co jsme tehdy mohli - zejména to, že bude k mání ve dvou výkonových variantách se 100 a 120 koňmi - konkrétní technické detaily i dostupnost vozu ale byly neznámou. Teď tříválcový Focus dorazil i k nám, a tak víme vše podstatné.

Předně je třeba říci, že k mání je u nás zatím jen v silnějším provedení výlučně v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Je nakonec o něco silnější než Ford avizoval ve Frankfurtu - disponuje výkonem 92 kW (125 koní) při zatím neudaných otáčkách, maximum točivého momentu činí 170 Nm v rozmezí 1 750 a 4 500 ot./min. Již z těchto parametrů je zřejmé, jaký že motor to v nabídce nahradí - agregát 1,6 Duratec Ti-VCT má ve své nejvyšší specifikaci na chlup stejný výkon a i když zatím zůstává souběžně v prodeji, už od loňska víme, že to má u Fordu spočítané.

A jak s novým motorem Focus jezdí? Podle údajů výrobce zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,3 sekundy a dosáhne rychlosti 193 km/h. Je tedy paradoxně pomalejší než 1,6 Ti-VCT (- 3 km/h, + 0,4 sekundy), což bychom nikdy nečekali, že Ford dovolí. Ale stalo se to. Zajímavé také je, že vůz je o 3 kg těžší, přitom jedním z kladů downsizingu by mělo být snížení zatížení přední nápravy i hmotnosti vozu jako takového. To se tedy pro změnu nestalo. Předností ale samozřejmě má být kombinovaná spotřeba paliva, jenž má být naopak o 0,9 l/100 km nižší a činit tak rovných 5 litrů benzinu. Mimo město si má novinka vystačit se 4,2 l/100 km, ve městě pak s 6,3 l/100 km.

Vůz je k mání se všemi typy karoserie a jeho ceny začínají ve výbavě Trend na 463 990 Kč pro hatchback, 488 990 Kč pro sedan a 497 990 Kč pro kombi. Ford má ale vždy v záloze i akční ceník (je to taková věčná akce...), ve kterém svítí cifry 377 990 Kč, 402 990 Kč a 407 990 Kč. Kompletní aktuální ceník si můžete stáhnout ze stránek Fordu (PDF, 1 010 kB).

Pokud jste tedy doufali, že by tříválec mohl být něčím levným, nestalo se, model 1,0 EcoBoost je vždy o 10 000 Kč dražší než 1,6 Ti-VCT. K tomu je s ním vůz pomalejší, o něco těžší a je velkou otázkou, jak na tom bude s kultivovaností, zvukovým projevem a ovladatelností. To všechno uvidíme, až budeme moci vůz sami poznat, na papíře ale zatím litrový EcoBoost jako čisté „win-win” nevypadá.

Tip: Přečtěte si náš poslední test Fordu Focus ve verzi 2,0 TDCi Powershift.


Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není - 1 - Ford EcoBoostFord Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není - 2 - Ford EcoSport oficialni dalsi 08Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není - 3 - Ford EcoSport oficialni dalsi 09
Takto se Ford 1,0 EcoBoost představil na frankfurtském autosalonu, řezy samotným motorem pocházejí z nedávného představení modelu EcoSport

Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není - 4 - Ford Focus Kombi diesel test 02Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není - 5 - Ford Focus Kombi diesel test 09Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není - 6 - Ford Focus Kombi diesel test 06Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není - 7 - Ford Focus Kombi diesel test 01Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není - 8 - Ford Focus Kombi diesel test 07Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není - 9 - Ford Focus Kombi diesel test 18
Focus kombi v našem nedávném testu

Petr Miler

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.