Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Fiesta slaví 35 let, prohlédněte si všechny jeho generace
1.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I u nás populární mini od Fordu letos slaví 35 let od svého zrodu. Jak praví sama automobilka, krizí středního věku zjevně netrpí - jen za poslední dva roky si našel více než milion z dosavadních 15 milionů zákazníků.
Když v roce 1976 vyjela na silnici první Fiesta z továrny Fordu ve španělské Valencii, ani sama automobilka jistě netušila, že napsala první kapitolu dlouhého příběhu, který bude i v roce 2011 více než aktuální. Vždy relativně malý a jednoduchý vůz si od té doby našel hlavně v Evropě přes 15 milionů zákazníků a jde v tomto ohledu o jeden z nejprodávanějších vozů (či spíše jmen) v celé historii automobilismu.
I když se sláva některých jmen postupem času vytrácí, u Fiesty je tomu spíše naopak. Poslední generace, uvedená na trh v roce 2009, slaví velké úspěchy, když byla v letech 2009 i 2010 nejprodávanějším malým autem v Evropě a v době fungování šrotovného v Německu dokonce i nejprodávanějším autem vůbec. Za 28 měsíců na trhu si tak poslední Fiesta našla přes milion zákazníků, což je jistě úctyhodné číslo.
Jak ale vyplývá z předchozích údajů, málokterá dřívější generace bojovala s nezájmem kupujících, o čemž svědčí i sám fakt, že na rozdíl od jiné legendy jménem Escort nebylo jméno Fiesta dosud „pohřbeno”. Aby to Ford nemusel udělat ani do budoucna, připravil pro modelový rok několik dalších drobných vylepšení, z nichž nejviditelnějšími budou nové barvy karoserie s obchodními jmény Mars Red a Fashionista.
Dalšími zajímavými vylepšeními jsou rozšíření výbavových stupňů Trend a Titanium. V případě toho prvního zmiňme například příjem digitálního rádiového vysílání, nový audiosystém Sony, čalounění zadní strany sedadel, chromové zvýrazněním předních mlhových světel a několik drobných úprav v interiéru, z nichž nejzajímavější je zřejmě kožené čalounění volantu. V případě verze Titanium jsou novinkami třeba chromové obložení horní části masky chladiče, nová 15" kola z lehkých slitin nebo tkané čalounění stropu. A abychom nezapomněli, novinkou pro další modelový rok je i zvláštní edice Fiesta Sport.
Bez zajímavosti není, že Fiesta se dosud vyrábí i ve španělské Valencii, odkud kdysi poprvé vyjela, hlavním místem výroby je ale dnes německý Kolín nad Rýnem. Výroba Fiesta dále probíhá i v čínském Nanjingu, thajském Rayongu nebo mexickém Cuautitlànu a od loňska se prodává i ve své domovině, Spojených státech. Uvidíme, jak dlouho se ještě Fiesta udrží na vrcholu slávy...







Všechna dosavadní provedení Fordu Fiesta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Podle neziskové organizace se Evropa vrátí na vrchol jen lpěním na elektromobilech. Od Číny a EU dostala 33 milionů Kč
27.7.2025Alpina po dekádách končí se svým legendárním logem, náhrada snad poprvé není nesmysl od pohledu
27.7.2025První elektrické Lamborghini může zemřít ještě před narozením, říká šéf, Porsche by si mělo dělat poznámky
27.7.2025Nejextrémnější Ferrari F40 jde do aukce. Brutální stroj s víc jak 700 koňmi na tunu se může stát tím nejdražším v historii
27.7.2025Dacia to se zaujetím místa Škody myslí vážně, jejího konkurenta Octavie nafotili bez maskování
27.7.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.24. 20:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 08.24. 19:28 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000