Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není
16.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ford uvedl i na český trh Focus poháněný přeplňovaným litrovým tříválcem. K mání je zatím jen silnější verze za ceny blízké 400 tisícům Kč.
Dokončení vývoje již dříve avizovaného litrového tříválce 1,0 EcoBoost Ford oznámil loni v červnu a už v té době jsme spekulovali, jaké všechny modely jím obdaří. Jisté v tu chvíli bylo, že je šit na míru chystanému B-Maxu a spoleh byl i na to, že se objeví v technicky spřízněné Fiestě. Ale jestli si automobilka troufne nasadit tříválcový motor do většího Focusu, což si do té doby v rámci nižší střední třídy nikdo netrufl, bylo otázkou. My jsme ale věřili tomu, že ano.
A nemýlili jsme se. Již o pár měsíců později Ford na autosalonu ve Frankfurtu oficiálně představil Focus 1,0 EcoBoost a žádný jiný produkční model jím dodnes neosadil. V odkazovaném článku jsme vám o něm řekli všechno, co jsme tehdy mohli - zejména to, že bude k mání ve dvou výkonových variantách se 100 a 120 koňmi - konkrétní technické detaily i dostupnost vozu ale byly neznámou. Teď tříválcový Focus dorazil i k nám, a tak víme vše podstatné.
Předně je třeba říci, že k mání je u nás zatím jen v silnějším provedení výlučně v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Je nakonec o něco silnější než Ford avizoval ve Frankfurtu - disponuje výkonem 92 kW (125 koní) při zatím neudaných otáčkách, maximum točivého momentu činí 170 Nm v rozmezí 1 750 a 4 500 ot./min. Již z těchto parametrů je zřejmé, jaký že motor to v nabídce nahradí - agregát 1,6 Duratec Ti-VCT má ve své nejvyšší specifikaci na chlup stejný výkon a i když zatím zůstává souběžně v prodeji, už od loňska víme, že to má u Fordu spočítané.
A jak s novým motorem Focus jezdí? Podle údajů výrobce zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,3 sekundy a dosáhne rychlosti 193 km/h. Je tedy paradoxně pomalejší než 1,6 Ti-VCT (- 3 km/h, + 0,4 sekundy), což bychom nikdy nečekali, že Ford dovolí. Ale stalo se to. Zajímavé také je, že vůz je o 3 kg těžší, přitom jedním z kladů downsizingu by mělo být snížení zatížení přední nápravy i hmotnosti vozu jako takového. To se tedy pro změnu nestalo. Předností ale samozřejmě má být kombinovaná spotřeba paliva, jenž má být naopak o 0,9 l/100 km nižší a činit tak rovných 5 litrů benzinu. Mimo město si má novinka vystačit se 4,2 l/100 km, ve městě pak s 6,3 l/100 km.
Vůz je k mání se všemi typy karoserie a jeho ceny začínají ve výbavě Trend na 463 990 Kč pro hatchback, 488 990 Kč pro sedan a 497 990 Kč pro kombi. Ford má ale vždy v záloze i akční ceník (je to taková věčná akce...), ve kterém svítí cifry 377 990 Kč, 402 990 Kč a 407 990 Kč. Kompletní aktuální ceník si můžete stáhnout ze stránek Fordu (PDF, 1 010 kB).
Pokud jste tedy doufali, že by tříválec mohl být něčím levným, nestalo se, model 1,0 EcoBoost je vždy o 10 000 Kč dražší než 1,6 Ti-VCT. K tomu je s ním vůz pomalejší, o něco těžší a je velkou otázkou, jak na tom bude s kultivovaností, zvukovým projevem a ovladatelností. To všechno uvidíme, až budeme moci vůz sami poznat, na papíře ale zatím litrový EcoBoost jako čisté „win-win” nevypadá.
Tip: Přečtěte si náš poslední test Fordu Focus ve verzi 2,0 TDCi Powershift.



Takto se Ford 1,0 EcoBoost představil na frankfurtském autosalonu, řezy samotným motorem pocházejí z nedávného představení modelu EcoSport
Focus kombi v našem nedávném testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 10 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 11 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva