Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford nabízí nový Focus RS i bez bočních airbagů, kvůli jedné výbavové položce
14.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také u nás nové RS nabízeno se skořepinami Recaro, které nemají zabudované airbagy. A někde jsou dokonce standardem, to je v roce 2016 neobvyklé.
Nová generace Fordu Focus RS je na českém trhu v prodeji již delší dobu. V Austrálii však míří za zákazníky teprve nyní. Při té příležitosti vyšla najevo zajímavá skutečnost, jež spočívá v absenci bočních airbagů. Zastoupení modrého oválu u protinožců na základě zkušeností rozhodlo, že Focus RS bude v Austrálii standardně k dispozici pouze s jinak příplatkovými skořepinami Recaro. Z toho důvodu přišlo o pětihvězdičkové ohodnocení tamní organice ANCAP.
Celý problém tkví v tom, že skořepiny Recaro nemají zabudované boční airbagy, v Austrálii nabízený Focus RS se tak musí obejít pouze s čelními a okenními. Šéf organizace James Goodwin přitom dodává, že „sedadla závodního charakteru obvykle nevylučují vozy od zisku maximálního ohodnocení. RS však nebylo hodnoceno, neboť nemáme data týkající se bočních nárazů pro tuto speciální variantu.“
Jinými slovy, australské zastoupení Fordu zjevně Focus RS do nárazových testů ANCAP nezařadilo. Jeho mluvčí Damion Smy ovšem dodává, že na popularitu vozu tento nedostatek (stejně jako absence automatických brzd) vliv mít rozhodně nebude. Za pravdu mu přitom dávají objednávky, kterých dealeři nashromáždili tolik, že do roku 2017 je hot hatch modrého oválu beznadějně vyprodán.
Australský trh ovšem není jedinou lokací, kde Ford se skořepinami Recaro poněkud narazil. Kupříkladu na americkém trhu nesmí být kvůli bezpečnostním regulím vůbec nabízeny, tamní zákazníci proto již zvažují import z Evropy. My pak jen dodáme, že na českém trhu lze počítat jak se standardními sedadly Recaro, tak s oněmi bezairbagovými skořepinami, za které se připlácí 37 000 Kč.




















Pokud toužíte po Fordu Focus RS se skořepinami Recaro, musíte si na českém trhu připlatit 37 000 Kč. Přijdete ovšem o boční airbagy
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
