Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Formulový pilot se natáčel při bláznivých kouscích na silnici, vysvětluje to svérázně
29.11.2020 | Petr Miler
Není pochyb o tom, že pokud se někdo na jakkoli vyšší úrovni věnuje profesionálnímu závodění, umí řídit lépe než většina ostatních. Přesto je třeba se v provozu chovat rozumně.
Jsme ti poslední, kteří vám budou tvrdit, že rychlost zabíjí. Mezi rychlostí jízdy a její bezpečností je mnohem komplikovanější než přímo úměrný vztah, jak ostatně dokladuje dění na německých Autobahnech, dlouhodobě nejbezpečnějších dálnicích v Evropě vzhledem ke kilometrovému výkonu, který zajišťují. Zacházet s rychlostí přiměřeně okolnostem, používanému autu a svým schopnostem je obvykle bezpečnější než se striktně řídit pravidly o omezené rychlosti a nepřemýšlet nad tím, co vlastně děláte - o tom jsme vždy byli a dále zůstáváme přesvědčeni.
Něco takového ale není bianco šek pro jakkoli bláznivé ježdění v běžném provozu, a to bez ohledu na vše zmíněné. Ještě méně rozumné je natáčet se při tom a úplně nejméně rozumné dělat něco takového v pozici veřejně známé a pro své řidičské schopnosti snad i někým respektované osoby. Nevypadá to jako složitá logika, pro Itala Alessia Deleddu ale zjevně složitá je.
Nijak zvlášť známý ani úspěšný pilot jezdící pro stáj Campos Racing ve Formuli 3 si momentálně zažívá chvíle své největší slávy díky výkonům v běžném provozu. Nikoli ovšem v pozitivním smyslu slova - v nespočtu případů se za volanty různých sportovních či supersportovních aut natočil při tom, jak na silnici dělá věci, které řidič-gentleman prostě nedělá. Dva příklady najdete níže, jeden je probíjení se provozem na dálnici rychlostí asi dvakrát vyšší než všichni okolo, druhé nahánění se s motorkářem kdesi na okresce. Ani jedno nevypadá moudře, navíc se zdá, že se Deledda v obou případech natáčí sám držíc volant jednou rukou.
Není divu, že se proti němu zvedla vlna nevole. Své kousky vystavoval na Instagramu, který v mezičase znepřístupnil pro veřejnost, na Twitteru ale některé zůstávají. Lidé tak žádají jeho propuštění z Camposu či trest od FIA, sám Alessio D. se ale s věcí vypořádal pozoruhodným způsobem: „Je mi líto, že byla tato videa spojena s mým jménem. Mým záměrem bylo vždy upozornit na podobné darebácké činy. Chybou pravděpodobně bylo neříci, že to považuji za špatné.”
Aha, takže Alessio Deledda tím chtěl ostatní odradit od podobných věcí, jen jim to zapomněl říci. To bude jistě pravda. Ale názor si pochopitelně udělejte sami.


Alessio Deledda je jezdcem týmu Campos Racing Formule 3, mimo jiné. Jeho videa z provozu níže prý měla odradit ostatní od toho takové věci dělat. Foto: Campos Racing
There are many examples of him recording himself driving one handed, at speed, in public. @FIA @ChrisMedlandF1 @LukeSmithF1 @TomGaymor @NorthHertsSam @HSouthwellFE @JennieGow @racefansdotnet pic.twitter.com/MwZgnjAsuQ
— Nico C. Greene (@NCGaccount) November 26, 2020
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejnovější články
Je to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
před 45 minutamiFerrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
před 2 hodinamiZbavit se zbytečných zaměstnanců nakonec pro Mercedes nebylo tak těžké. Stačilo jim nabídnout 13 milionů a jdou sami
před 3 hodinamiDosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
včeraReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva