Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021 | Petr Miler
Těžko říci, zda jsme z nejhoršího venku, rádi bychom to vyslovili nahlas. Tak či onak linkových letů opět přibývá, na tom nejdelším vůbec ale počet členů posádky převyšuje počet cestujících.
Že koronavirus změnil svět, nemusíme opakovat, některé obory ale zasáhl mnohem více než jiné. Jedním z těch nejvíce dotčených je cokoli souvisejícího s turistikou a čím dálkovější je, tím hůře to s ní vypadá. Zatímco projít se do nejbližšího lesa bylo možné téměř vždy, zajet si do Prahy bylo do minulého týdne komplikované, podívat se do Paříže velmi komplikované a zaletět si třeba do Kalifornie téměř neschůdné. V tomto kontextu není divu, že letecká doprava trpí více než jakákoli jiná.
Podobně je tomu už přes rok, nakonec jsme vám po prvním rozpuku pandemie ukazovali, jak to tehdy vypadalo na letištích a v letadlech. Jak to v nich ale vypadá dnes? Leckdo by mohl čekat, že situace se zlepšila a ona se opravdu pomalu zlepšuje, pohled do nitra speciálního Airbusu A350-900ULR, který obsluhuje nejdelší linkový let světa mezi Singapurem a New Yorkem, ale mnoho optimismu do žil nedodává.
Tento svým způsobem extrémní let, který je delší než 15 000 km a trvá přes 18 hodin, za normálních okolností zvládne obsloužit až 161 cestujících sedících na 94 sedadlech běžné a 67 sedadlech první třídy. Fotky Steva Giordana ale nejlépe ukazují jeho aktuální mizérii - v letadle neseděl téměř nikdo a 13 členů posádky se staralo o pouhých 11 pasažérů v celém Airbusu. Jistě, 11 je více než 1 nebo dokonce 0, že to je tragicky málo, ale asi nemusíme dodávat.
Pokud se ptáte, jaký smysl má pro Singapore Airlines takový let nyní odbavovat, je to správná otázka, logické odpovědi jsou nejméně dvě. Jednak může chtít dávat najevo, že je pořád tady, nabízet alespoň část standardních služeb a utrpěné ztráty brát jako investici do marketingu. A nebo se alespoň částečně zahojí na transportu nákladu, který se do letadla též nějaký vejde - nákladní lety ani během uplynulého roku nikdy neztratily svou relevanci. Tak či onak je to smutný pohled.
Airbus A350-900ULR je pozoruhodný stroj a slušelo by mu, kdyby mohl opět řádně sloužit ke svému účelu. Jak ale můžete vidět na záběrech níže, absolvuje nyní své 18hodinové lety prakticky prázdný. Ilustrační foto: Airbus
11 total passengers tonight on SQ24 - the longest commercial flight in the world SIN-JFK. We’re nearly 20% of the paying passengers and we’re outnumbered by crew 13:11. pic.twitter.com/HDF2ohr9OK
— Steve Giordano (@JTTsteve) April 12, 2021
Zdroj: Steve Giordano@Twitter
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch