Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km

Japonská značka dále postupně odtajňuje detaily konstrukce i provozních parametrů nové hliníkové šestnáctistovky spalující naftu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km

8.12.2011 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská značka dále postupně odtajňuje detaily konstrukce i provozních parametrů nové hliníkové šestnáctistovky spalující naftu.

Dieselový čtyřválec 2,2 i-DTEC od Hondy vykazuje ve srovnání se zbytkem motorizací nejlepší průměrnou spotřebu jen 4,2 litru na 100 km a současně nabízí nejlepší dynamiku - zrychlením z 0-100 za 8,3 s o půl vteřiny překonává nejsilnější zážehovou jednotku 1,8 i-VTEC. Potíž je akorát v tom, že tato pohonná jednotka není zrovna levná. K pořízení základní naftové verze potřebujete minimálně půl milionu, tedy asi o 70 tisíc více oproti benzínové osmnáctistovce. Nepoměr mezi cenou a provozními náklady má nyní napravit vznětový čtyřválec 1,6 i-DTEC, který jsme již několikrát zmiňovali a momentálně o něm píšeme opět z důvodu dostupnosti nových informací.

Výkony nového agregátu patřícího do rodiny připravovaných motorů Earth Dreams už pár dní známe, nyní máme data o příslušných otáčkách a pár dalších údajů. Nová šestnáctistovka produkuje 120 koní při 4 000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 300 newtonmetrů odevzdá při 2 000 ot./min. Honda zároveň prozradila očekávané emise CO2, které by v případě tohoto motoru (v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou) neměly překročit hranici 100 g/km a udávaná spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,8 l/100 km.

Automobilka se rovněž pochlubila hmotností nového agregátu. Díky použití hliníku váží 170 kg, což je podle Hondy méně nejenom ve srovnání s verzí 2,2 l, ale dokonce ve srovnání s kýmkoliv v této objemové třídě. V Japonsku již probíhají první testovací jízdy, o čemž svědčí i uvolněné fotografie. Názory na 1,6 i-DTEC jsou zatím vesměs pozitivní, nicméně velmi stručné. Prozatím je vyzdvihováno slušné odhlučnění a velmi jemný náběh turbodmychadla.

V Evropě se nová šestnáctistovka ukáže až v příštím roce a Honda se zatím nevyjádřila, zdali má být náhradou za 2,2 l anebo se mají v modelu Civic navzájem doplňovat. Vzhledem ke schopnostem výkonnějšího agregátu by ovšem asi byla škoda, kdyby se jednalo o nástupce. Tím spíše, když si Honda dala tu práci a větší motor do nové generace namontovala. To by bylo asi to nejkratší angažmá nějaké pohonné jednotky vůbec.


Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km - 1 - Honda Civic 16 i-DTEC 03Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km - 2 - Honda Civic 16 i-DTEC 01Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km - 3 - Honda Civic 16 i-DTEC 02
Malý diesel patří do nové generace motorů Earth Dreams

Zdroj: AutoWeek

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.