Honda Civic Type R 2014: oficiální skica prozrazuje agresora, představí se v Ženevě

Japonci už jsou natěšení na vypuštění ostré verze Civicu. K premiéře konceptu dojde za měsíc na výstavišti ženevského autosalonu. Přiveze si 300 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda Civic Type R 2014: oficiální skica prozrazuje agresora, představí se v Ženevě

12.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Honda Civic Type R 2014: oficiální skica prozrazuje agresora, představí se v Ženevě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonci už jsou natěšení na vypuštění ostré verze Civicu. K premiéře konceptu dojde za měsíc na výstavišti ženevského autosalonu. Přiveze si 300 koní.

Předprodukční studie verze Type R si odbude světový debut příští měsíc na ženevském výstavišti a předpoklady k tomu, aby navázala na charakterního předchůdce, jistě má. Designový tým Hondy teď vypustil poslední upoutávkovou skicu s dodatkem o tom, že by mělo jít vzhledově o závodní vůz na běžné silnice. I když je stále řeč o konceptu, podle předchozích avíz je novinka, která se objeví v prodeji na jaře roku 2015, dozajista už přinejmenším designově hotová a jen čeká na finální dolaďovací procedury a posléze už na oficiální výstavní premiéru.

Očekávání jsou velká, Honda totiž podle videí testovala novinku na Ringu a podle jejího prohlášení má vůz zvládat jedno kolo pod osmiminutovou hranicí, což je rychleji než třeba u Renaultu Mégane RS 265 Trophy. Budeme ale hodně zvědaví, zda produkční verze ponese tak zvláštní zadní spoiler, či velké otvory za zadními koly. Do sériové výroby by se mohl dostat mimořádně mohutný difuzor se čtveřicí koncovek výfuků a matně černou sekcí zadního nárazníku. Očekává se, že na produkčním kusu bude bude kvůli nižší hmotnosti použit ve velké míře také hliník.

Verze Type R bude snad už zcela jistě poháněna dvoulitrovým turbomotorem z vlastního vývoje Hondy, přičemž výkon se nakonec usadí na hodnotě kolem 280 koní. Oficiální vyjádření hovoří o vyšším číslu, ale víme, že předprodukční prototypy měl pod přední kapotou zhruba tři stovky koní a to také bude nejvyšší možné číslo. Ať tak či onak, jistotou je použití manuální šestistupňové převodovky ve standardní výbavě, dřívější spekulace o dvouspojkovém ústrojí bez možnosti volby tedy naštěstí berou za své. Hmotnost tipujeme kolem 1 330 kilogramů.

Pro pořádné svezení plné adrenalinu muselo být řádně přitvrzeno a rozšířeno také šasí, přestože mu údajně zůstala jednoduchá torzní příčka na zadní nápravě. Dobrou zprávou jsou chystané standardně dodávané zadní adaptivní tlumiče z verze Civic Tourer, která je má jen za příplatek. Tento prvek by měl neduhy jednodušší zadní nápravy podle automobilky nejen vykompenzovat, ale posunout mezi řešeními tohoto druhu Hondu na zcela jinou úroveň. Rozhodně se tedy máme na co těšit. Třeba to bude jedno z úplně nejlepších aut s předním pohonem, jakým byla dříve Intergra a ostatní nositelé emblémů Type-R.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Honda Civic Type R 2014: oficiální skica prozrazuje agresora, představí se v Ženevě - 1 - Honda Civic Type R Concept sketch 2014 01Honda Civic Type R 2014: oficiální skica prozrazuje agresora, představí se v Ženevě - 2 - Honda Civic Type R Concept sketch 2014 02Honda Civic Type R 2014: oficiální skica prozrazuje agresora, představí se v Ženevě - 3 - Honda Civic Type R Concept sketch 2014 03
Agresivní vzhled, 300 koní a manuální převodovka. Zdá se, že rozhodující bude, jak se inženýři poprali s novým benzinovým turbomotorem

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše