Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut

(+ video) Japonci prý již nyní poslali Mégane RS do říše vzpomínek. CTR má dostat 300 koní na 1 330 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut

19.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Japonci prý již nyní poslali Mégane RS do říše vzpomínek. CTR má dostat 300 koní na 1 330 kg.

Do příchodu nové Hondy Civic Type-R ještě nějaký ten pátek chybí, japonská automobilka však některé zahraniční kolegy pozvala již nyní na předváděcí jízdy v prototypech. Díky tomu zde máme celou řadu nových informací, kterým vévodí přibližný čas ze Severní smyčky Nürburgringu. Asi nepřekvapí, že jeho přesnou míru nám Honda odmítá sdělit - přeci jen vývoj ještě nebyl ukončen a tak bude možné ještě pár sekund srazit. Na otázku, zda byl splněn plán, ovšem inženýři značky odpovídají s úsměvem.

Než se dostaneme ke konkrétním vyjádřením, je nejprve třeba zmíněný plán konkretizovat. Tak tedy, Honda by velmi ráda Zelené peklo obkroužila rychleji než dosavadní držitel rekordu mezi modely s pohonem předních kol, Renault Mégane RS 265 Trophy. Ten necelých jednadvacet kilometrů Severní smyčky zvládl za 8:07.97, čímž je časový rámec jasně dán, Honda by ale ráda okruh deklasovala rovnou pod osm minut.

Povedlo se? Jistotu nemáme, šéfinženýr Suehiro Hasshi ovšem tuto možnost naznačuje, když říká, že máme „použít svou představivost“. To by ovšem znamenalo, že nový „CTR“ je na Ringu stejně rychlý či dokonce ještě rychlejší než dnes již legendární Honda NSX-R, tTedy supersport s hmotností 1 230 kg, na vývoji jehož podvozku se podílel Ayrton Senna, a který dokázal deklasovat i Ferrari té doby.

Budoucnost japonského hot hatche je tedy velmi slibná, i přes odklon od atmosférického motoru, který nahradí dvoulitr VTEC Turbo. Jeho výkon má přitom podle automobilky činit více než 280 koní, což si podle jednoho z inženýrů máme přeložit jako minimálně třístovku. Honda totiž mnohem více cílí na auta jako Mercedes-Benz A 45 AMG než na Mégane RS, a to navzdory pohonu předních kol.

Tento výkon by přitom měl bez potíží zvládat podvozek, který bude oproti standardnímu hatchvacku snížen a přitvrzen. Kromě toho je pak jistotou širší rozchod 19palcových kol, za kterými se budou skrývat brzdy Brembo. Překvapivý je přitom krok Hondy mimo soudobé trendy, který počítá pouze se šestistupňovým manuálem - automat s pádly pod volantem tak nebude figurovat ani v příplatkové výbavě.

Důvodem tohoto rozhodnutí je podle Hassiho „mnohem větší zábava“, což můžeme pouze kvitovat. Přičemž jen sportovností ostrý hatchback žít nemá, použitelný prý bude i během normální jízdy na normální silnici, proto také bylo údajně zamezeno přenosu projevů hnacích sil do řízení. Implementace turba však na druhou stranu rovněž lehce otupila přímočarost plynového pedálu i zvuk motoru.

Stránku pozitiv má naopak zastupovat řízení s extrémně rychlou odezvou a ideální vyvážení vozu. Samotná hmotnost je ovšem prozatím otázkou, stejně jako finální vzhled. Přeci jen, do zahájení prodeje zbývá ještě 18 měsíců, během kterých se může mnohé stát. Doufáme však, že v rámci hmotnosti můžeme u odhadovaných 1 330 kil počítat pouze s redukcí. V takovém případě by totiž šlo dolů i předběžné zrychlení z klidu na stovku za 5,8 sekundy.


Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 1 - Honda Civic Type-R prototyp 00Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 2 - Honda Civic Type-R prototyp 01Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 3 - Honda Civic Type-R prototyp 02Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 4 - Honda Civic Type-R prototyp 03Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 5 - Honda Civic Type-R prototyp 03aHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 6 - Honda Civic Type-R prototyp 03bHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 7 - Honda Civic Type-R prototyp 03cHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 8 - Honda Civic Type-R prototyp 03dHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 9 - Honda Civic Type-R prototyp 04Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 10 - Honda Civic Type-R prototyp 04aHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 11 - Honda Civic Type-R prototyp 04bHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 12 - Honda Civic Type-R prototyp 04cHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 13 - Honda Civic Type-R prototyp 05Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 14 - Honda Civic Type-R prototyp 05aHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 15 - Honda Civic Type-R prototyp 05bHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 16 - Honda Civic Type-R prototyp 06Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 17 - Honda Civic Type-R prototyp 07Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 18 - Honda Civic Type-R prototyp 08Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 19 - Honda Civic Type-R prototyp 08aHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 20 - Honda Civic Type-R prototyp 08bHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 21 - Honda Civic Type-R prototyp 09Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 22 - Honda Civic Type-R prototyp 10Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 23 - Honda Civic Type-R prototyp 11Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 24 - Honda Civic Type-R prototyp 12Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 25 - Honda Civic Type-R prototyp 12aHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 26 - Honda Civic Type-R prototyp 12bHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 27 - Honda Civic Type-R prototyp 12cHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 28 - Honda Civic Type-R prototyp 12dHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 29 - Honda Civic Type-R prototyp 12eHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 30 - Honda Civic Type-R prototyp 12fHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 31 - Honda Civic Type-R prototyp 13Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 32 - Honda Civic Type-R prototyp 14Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 33 - Honda Civic Type-R prototyp 14aHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 34 - Honda Civic Type-R prototyp 14bHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 35 - Honda Civic Type-R prototyp 14cHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 36 - Honda Civic Type-R prototyp 14dHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 37 - Honda Civic Type-R prototyp 14eHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 38 - Honda Civic Type-R prototyp 15Honda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 39 - Honda Civic Type-R prototyp 15aHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 40 - Honda Civic Type-R prototyp 15bHonda Civic Type-R 2015 poodhalena, na Ringu má pokořit metu 8 minut - 41 - Honda Civic Type-R prototyp 16
Nová Honda Civic Type-R prý jako prototyp již deklasovala Severní smyčku. Přesný čas však značka momentálně tají

Zdroje: Honda, Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.