Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda míří do vřavy downsizingu, připravuje tři nové turbomotory
19.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka rovněž sází na snižování objemu a implementaci přeplňování. Kromě tříválce tak nabídne i dva nové foukané čtyřválce.
V posledních letech nastal především na evropském kontinentu extrémní tlak na snižování spotřeby paliva či, chcete-li, jí přímo úměrných emisí CO2. Zákonodárné sbory se ohánějí především globálním oteplováním a podobnými nesmysly, spíše než extrémní horko však podle vědců hrozí Zemi nová doba ledová. Co ve výsledku za veškerými regulacemi reálně stojí, není snadné jednoznačně říci, automobilkám ale nezbývá než přistoupit na pravidla hry, kterou se Evropská unie rozhodla hrát. Spotřebu a emise tak snižují díky downsizingu a přeplňování, třebaže nezřídka pro potřeby laboratorních testů.
Dosud se přitom zdálo, že k obdobnému kroku přistoupili především evropští výrobci, pro které je Starý kontinent zásadní. S vidinou zlepšujících se prodejů nových automobilů však po evropských trzích začínají opětovně pošilhávat i další automobilky. Zejména Honda, která již v létě naznačila, že je pro ni tato oblast extrémně důležitá a proto představila Civic Tourer, tedy kombík, o který může být velký zájem hlavně v Evropě.
Nově pak japonská automobilka přichází s downsizovanými motory, u nichž chybějící objem nahradilo přeplňování. V brzké době bychom se tak měli dočkat litrového tříválce a dvou čtyřválců, z nichž jeden nabídne 1,5 litru objemu a druhý dva litry. Součástí všech přitom nebude pouze turbo, ale rovněž variabilní časování a zdvih ventilů (VTEC). Podle Hondy totiž daná technologie umožní „dosažení nejvyššího výkonu ve své třídě a zároveň ochranu životního prostředí“.
Aplikace pod jednotlivé kapoty pak bude záviset na charakteristice daného modelu a potřebách lokálních zákazníků. Dá se tedy očekávat, že některé vozy dostanou mimo Evropu výkonnější pohonné jednotky, ovšem v rámci Starého kontinentu si budou muset vystačit s tříválcem. Jedna shoda je ale jistá, a to u Hondy Civic Type-R. Ta by totiž všude měla být k mání s dvoulitrem VTEC Turbo o výkonu přesahujícím 280 koní.
Uvidíme tedy v příštích letech, nakolik se krok Hondy vyplatí či nikoliv. Jisté ovšem je, že momentálně pomalu jedinou japonskou značkou, která odolává podobným tlakům, je Mazda. Ta totiž minimálně pod kapotou šestky nabízí (s výjimkou turbodieselu) pouze atmosférické jednotky. Nejsme si ale jisti, zda tento tlak nakonec ustojí...
Honda připravila pro své budoucí modely nové motory. Všechny tři se vyznačují přeplňováním, variabilním časováním a malým či ještě menším objemem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:39 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda