Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda Jazz: Japonský evergreen
29.7.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Nová platforma, konstrukce karoserie, motory, převodovky a interiér -to jsou v kostce hlavní změny, které prodělala nová Honda Jazz.
Vzhled zevnějšku nové Hondy Jazz je na první pohled evoluční, spíše než revoluční, avšak tato jemná změna vzhledu je pouze jednou z tisíců změn, které posouvají nový Jazz vpřed. Nový vůz zachovává koncepci předchozího modelu Jazz s nádrží umístěnou pod středem vozidla. Díky tomu bylo v interiéru zachováno to nejlepší - včetně jeho prostornosti, kterou může tento model konkurovat středně velkým vozům. O něco větší karoserie s interiérem posunutým vpřed zajišťuje lepší výhled z vozu, díky čemuž je Honda Jazz je ještě prostornější, což se projevuje především v prostoru pro nohy vzadu a v zavazadlovém prostoru. Zadní sedadla se sklápějí jedním snadným pohybem a jejich variabilitu nově rozšiřuje praktická přepážka v zavazadlovém prostoru.
S délkou 3900 mm, šířkou 1695 mm a výškou 1525 mm je nová Honda Jazz mezi vozy kategorie supermini a mezi kompaktními MPV naprostým unikátem, neboť nabízí styl kategorie první a praktičnost kategorie druhé. Celková výška zůstala zachována, nový model však narostl do délky (o 55 mm) a je také o 20 mm širší. Rozvor náprav byl prodloužen o 50 mm a rozchod předních /zadních kol je o 35 / 30 mm širší, což přispívá k lepší stabilitě a ovladatelnosti. Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 metru) a díky lepšímu výhledu je nový model do městského provozu ještě vhodnější. Důmyslné uspořádání interiéru předcházejícího Jazzu, kterého se podařilo dosáhnout díky kompaktnímu systému zavěšení kol a přemístění nádrže pod střední část vozu, společně s většími vnějšími rozměry nového modelu, umožnilo dosažení nové úrovně komfortu v interiéru. Cestující na zadních sedadlech mají nyní o 37 mm více prostoru v oblasti kolen, přičemž vzdálenost mezi cestujícím na předním a na zadním sedadle se zvětšila o 30 mm. Díky širší karoserii se zvětšil prostor v oblasti ramen, a to o 44 mm vpředu a o 43 mm vzadu. Pro sklopení zadních sedadel již není zapotřebí nejprve posunout přední sedadla. Naopak, díky opěrkám hlavy, které jsou prakticky v jedné rovině s opěradly, lze zadní sedadla dělená v poměru 2:1 sklopit i tehdy, pokud jsou přední sedadla posunuta co nejdále.
Mimořádná praktičnost koncepce sedadel je doplněna flexibilním zavazadlovým prostorem, který vychází z podobného principu, jaký byl použit u modelu Honda CR-V. Modely s motorem 1,4 l, které jsou vybaveny sadou na opravu pneumatik, standardně disponují přepážkou se dvěma úchyty, pod kterou se skrývá odkládací schránka v podlaze zavazadlového prostoru. Tato spodní schránka s hloubkou 230 mm a s objemem 64 litrů je ideální pro uložení sportovní výbavy nebo vlhkých předmětů. Po jejím uzavření jsou ostatní zavazadla chráněna před ušpiněním. Podlahu je možné celou vyjmout, případně ji lze sklopit k opěradlům zadních sedadel, což umožní plné využití celé hloubky zavazadlového prostoru - to je ideální především při přepravě vysokých předmětů. Alternativně - namísto sklopení celého panelu k zadním sedadlům - je možné vyklopit jeho zadní část směrem nahoru a vytvořit tak polici v polovině výšky zavazadlového prostoru, čímž dojde k jeho rozdělení na dvě části. Těžší předměty mohou být uloženy pod touto policí, zatímco lehčí lze umístit na ni. A protože součástí police je i síť pro uchycení zavazadel, zůstávají volné předměty bezpečně na svém místě. Celkový objem zavazadlového prostoru u modelů vybavených sadou na opravu pneumatik je 399 litrů (VDA), což je hodnota vyšší než u některých kompaktních MPV a zcela největší hodnota v kategorii vozů supermini. Předcházející model Jazz disponoval zavazadlovým prostorem o objemu 380 litrů (VDA).
Kvalitní, na dotek příjemné materiály, stylový design a vkusně volené barvy dodávají kabině atmosféru prémiového vozu. Pohodlnější přední sedadla s lepším bočním vedením, opěrka nohy na místě řidiče, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, podélně i výškově nastavitelný volant, či větší zadní sedadla - to je pouze několik prvků přispívajících k útulnosti a praktičnosti interiéru. Také zesílená zvuková izolace a vyšší torzní tuhost karosérie přispívají k příjemné atmosféře v interiéru nové Hondy Jazz. A pro opravdový pocit prostornosti je nový Jazz 1.4 EX vybaven panoramatickou střechou, která sahá až nad zadní sedadla, a která poskytuje cestujícím vzadu nezapomenutelný výhled. O příjemné prostředí v interiéru se stará termoizolační sklo a elektricky ovládaná sluneční clona.
Novinka Hondy nabízí lepší bezpečnostní výbavu včetně nové karoserie s technologií nárazové kompatibility (ACE), aktivních opěrek hlavy na předních sedadlech a stabilizačního systému VSA. Větší kola, upravené odpružení a delší rozvor náprav / širší rozchod kol přispívají k větší agilitě a zároveň zlepšují komfort jízdy. Motor o objemu 1,2 l nabízí oproti svému předchůdci (78 koní) vyšší výkon 90 koní při nepatrně vyšších 6000 1 /min. a točivý moment 114 N.m oproti 110 N.m. Zároveň je však hospodárnější - jeho kombinovaná spotřeba činí 5,1 l/100 km (5,5 l 100 km u předchozí verze), snížilo se rovněž množství emisí CO2, a to ze 129 na 120 g/km. Podobně je tomu také v případě nového 1,4-litrového motoru, který disponuje výkonem 100 k a točivým momentem 127 N.m. V porovnání s předchozím motorem i-DSI, který disponoval výkonem 83 k a točivým momentem 119 N.m spotřeba nyní dosahuje 5,3 l/100km u modelu s manuální převodovkou (oproti původním 5,8 l/100km) a ještě lepší hodnoty 5,1 l/100km u modelu s poloautomatickou manuální převodovkou i-SHIFT (oproti 5,9 l/100km u předchozího modelu 1,4 CVT). Emise CO2 poklesly na 124 a 120 g/km (ze 137 a 139 g/km). Kromě pětistupňové manuální převodovky může být 1,4litrový motor vybaven také nejnovější převodovkou Honda i-SHIFT. Tato převodovka, která je první šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou ve vozidle této třídy, nabízí lepší ekonomiku provozu než plně automatická převodovka nebo převodovka CVT (s plynule měnitelným převodem).




Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 43 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva