Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda S660: unikla podoba produkční verze, manuál ji nemine
2.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster nebude k mání pouze s převodovkou CVT. Spíše než na jízdní dynamiku se zaměří na spotřebu, kokpit zakrývá plátěnou střechou.
S malým japonským roadsterem jsme vás mohli seznámit již v roce 2013. Tehdy ovšem šlo pouze o koncept, který ani neměl jistou sériovou výrobu. Loni ovšem již Honda potvrdila, že model S660 do produkce stoprocentně zamíří. Prozatím je v plánu pouze domácí trh, v závislosti na poptávce amerického lidu by ovšem dvoumístná novinka nakonec mohla vyrazit také do světa. V takovém případě by jistě dostala jinou pohonnou jednotku než 0,66litrový tříválec, to se ale dostáváme na pole spekulací.
Vraťme se proto zpátky do japonské reality, kterou do značné míry diktují pravidla kategorie kei cars, ve které bude Honda S660 nabízena. Na délku tedy vůz měří 3 395 milimetrů, na šířku 1 475 mm a na výšku 1 180 mm. Kromě toho se počítá s 2 285milimetrovým rozvorem a hmotností 830 kg v případě šestistupňového manuálu. S automatickou převodovkou CVT pak bude roadster o dvacet kilogramů těžší.
Zmiňovaná pohonná jednotka byla naladěna na 64 koní a 104 Nm, což vskutku nepůsobí jako enormní výkon. Divit bychom se tak neměli nejvyšší rychlosti omezené na 140 km/h. Důraz je místo toho kladen na spotřebu, která by měla činit 4,1 l/100 km. Jelikož jde o údaj vzešlý z japonských norem, můžeme jen brát jako reálný. I při 25litrové nádrži tak bude Honda S660 nabízet slušný dojezd.
Tím nám novinky víceméně končí, dodat již můžeme pouze tolik, že oproti konceptu dostane produkční model plátěnou skládací střechu. Lehkého přepracování se pak dočkají oba nárazníky, opravdu zásadní posun ale najdeme v interiéru. Na nové fotce si totiž můžeme povšimnout klasického volantu a „analogové“ středové konzole. To je ale pro dnešek opravdu vše.




Honda S660 odhalila produkční interiér. Oficiální ilustrace pak potvrzují plátěnou střechu či nízkou hmotnost
Pro srovnání obrázky konceptu stejného stroje
Zdroj: Ameblo.jp
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 2 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva