Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hot hatch vyzval na souboj naftové SUV. Dopadlo to tak, jak nikdo nečekal
30.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Žádné ořezávátko, ale nejsilnější dostupný hot hatch s pohonem 4x4 se postavil naftovému Audi SQ7. Obézní SUV nemělo mít šanci, jenže...
Audi si našlo zvláštní zábavu. Od uvedení svého parníku s označením SQ7 se baví na účet ostatních sportovních modelů jiných značek. Navzdory tvaru krabice, váze slona a dieselu pod kapotou se mu permanentně daří porážet menší a teoreticky rychlejší auta. Teorie je věc hezká, ale k ničemu, když cílem sprintu projedete poraženi. Velké problémy nedávno měl i italský sporťák, zaběhlé zvyklosti se teď ale pokusil změnit Ford.
Dieselové SUV si před kameru tentokrát vzalo ostrý Focus RS. To rozhodně není slabý soupeř, pod kapotou má turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru o výkonu 350 koní (257 kW) při 6 000 ot./min a nejvyšším točivém momentu 440 Nm v rozpětí 2 000 - 4 500 ot./min. Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky přenáší výkon na všechna kola, takže umí sprintovat na 100 km/h za 4,7 sekundy. To vše při hmotnosti 1 485 kilogramů.
Audi SQ7 TDI vedle toho nemá mnoho co nabídnout. Jeho čtyřlitrový naftový osmiválec rozhodně není slabý, 435 koní (320 kW) výkonu při 3 750 ot./min a nejvyšší točivý moment 900 Nm v rozmezí 1 000 - 3 250 ot./min se ale nezdá být tolik při hmotnosti 2 345 kilogramů. To je o 58 procent víc, výkonu má víc jen o 24 %. Osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol nedávají proti Fordu podstatnou výhodu a i papírových 4,8 sekundy (jinak parádní údaj) zrychlení na stovku je horší než fordí výsledek.
Zdá se to být předem jasné a po ulitém startu Focusu RS o to jasnější. Jenže realita je nakonec jiná. Ford do boje vstupuje sebevědomě a Audi poodjede, během chvíle ale začne výrazně ztrácet a v cíli je poražen. Dvě desetiny sekundy nejsou mnoho, ale na 400 metrech sprintu to není ani málo. Navíc je překvapivé, že Audi je tím rychlejší, čím déle souboj pokračuje - čekali bychom už vzhledem k hmotnosti a aerodynamice opak. SQ7 si tak může připsat další zdokumentovaný skalp nadějného soupeře, tentokrát opravdu překvapivý...
Top Gear postavil vedle sebe dva zcela odlišné vozy. Člověk by si přirozeně vsadil na to lehčí a papírově rychlejší, jenže SQ7 je vážně hodně rychlé auto...
Zdroj: Top Gear@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz