Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i20 WRC má po prvním testu, ostré nasazení nechce značka uspěchat (foto)
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rallyový speciál bude vedle minulé generace vyvíjen také v průběhu příštího roku. Na start se tak dost možná postaví až v sezóně 2016.
Sotva nám stihla vychladnout klávesnice ze sepisování zprávy o chystaném ostrém silničním Hyundai i20 N, již zde máme informace o jeho předobrazu. Tedy o závodním speciálu, který v rámci šampionátu WRC touží jen po příčkách nejvyšších. Možná i z toho důvodu Korejci naznačují, že první závodní nasazení nehodlají uspěchat a vůz pustí na start teprve ve chvíli, kdy si budou vším stoprocentně jisti. Kráčí tedy stejnou cestou jako japonská Toyota a kvůli tomu vlastně ani nemůžeme naznačit, kdy by novinka mohla vyrazit za prvními body.
To ovšem samo o sobě neznamená, že by Hyundai v příštím ročníku WRC chybělo - soupeřit ovšem stejně jako letos hodlá s modelem i20 minulé generace. Paralelně s tím ale bude vyvíjet i nové provedení, které má aktuálně po prvním ostrém testu. Za jeho volant se přitom usadil zkušený jezdec Bryan Bouffier, který kupříkladu v roce 2011 vyhrál Rallye Monte Carlo.
Zatím není jisté, zda se osmatřicetiletý Francouz stane i týmovým jezdcem, prozatím byl totiž angažován pouze na post testovacího řidiče. Ujistit se přitom má o tom, že vše na voze funguje bez problémů, neboť jak dokládá principál týmu Michel Nandan, jde o „naprosto jiný model s odlišnou platformou, novým motorem, převodovkou a dalšími komponenty“.
Bouffier by přitom nový závodní speciál měl testovat nejen po zbytek letošního roku, ale také v průběhu toho příštího. Je tak dost možné, že první ostrý start čeká Hyundai i20 WRC až v roce 2016 - spíše ale počítáme s letním závodem v Německu, který bude pro závodní divizi korejské značky svým způsobem domácí. Své sídlo má totiž v německém Alzenau poblíž Frankfurtu.

Nové Hyundai i20 WRC má po prvním ostrém testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 10 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 11 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha