Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i20 WRC má po prvním testu, ostré nasazení nechce značka uspěchat (foto)
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rallyový speciál bude vedle minulé generace vyvíjen také v průběhu příštího roku. Na start se tak dost možná postaví až v sezóně 2016.
Sotva nám stihla vychladnout klávesnice ze sepisování zprávy o chystaném ostrém silničním Hyundai i20 N, již zde máme informace o jeho předobrazu. Tedy o závodním speciálu, který v rámci šampionátu WRC touží jen po příčkách nejvyšších. Možná i z toho důvodu Korejci naznačují, že první závodní nasazení nehodlají uspěchat a vůz pustí na start teprve ve chvíli, kdy si budou vším stoprocentně jisti. Kráčí tedy stejnou cestou jako japonská Toyota a kvůli tomu vlastně ani nemůžeme naznačit, kdy by novinka mohla vyrazit za prvními body.
To ovšem samo o sobě neznamená, že by Hyundai v příštím ročníku WRC chybělo - soupeřit ovšem stejně jako letos hodlá s modelem i20 minulé generace. Paralelně s tím ale bude vyvíjet i nové provedení, které má aktuálně po prvním ostrém testu. Za jeho volant se přitom usadil zkušený jezdec Bryan Bouffier, který kupříkladu v roce 2011 vyhrál Rallye Monte Carlo.
Zatím není jisté, zda se osmatřicetiletý Francouz stane i týmovým jezdcem, prozatím byl totiž angažován pouze na post testovacího řidiče. Ujistit se přitom má o tom, že vše na voze funguje bez problémů, neboť jak dokládá principál týmu Michel Nandan, jde o „naprosto jiný model s odlišnou platformou, novým motorem, převodovkou a dalšími komponenty“.
Bouffier by přitom nový závodní speciál měl testovat nejen po zbytek letošního roku, ale také v průběhu toho příštího. Je tak dost možné, že první ostrý start čeká Hyundai i20 WRC až v roce 2016 - spíše ale počítáme s letním závodem v Německu, který bude pro závodní divizi korejské značky svým způsobem domácí. Své sídlo má totiž v německém Alzenau poblíž Frankfurtu.
Nové Hyundai i20 WRC má po prvním ostrém testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 2 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 5 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
