Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák
7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze i20 dostane do útrob nabroušenou jedna-šestku, lepší brzdy i přepracovaný podvozek.
Korejská automobilka se na autosalonu v Paříži zabývala hlavně představením nové generace Hyundai i20. Ovšem pouze pětidveřového modelu, ten třídveřový navzdory původnímu avízu do města nad Seinou nakonec nedorazil. Očekávat jej tak zřejmě můžeme až v březnu příštího roku v Ženevě, dost možná však značka vizuálně dynamičtější verzi představí zcela samostatně, aby tak novince přihrála o pár minut více slávy. Tím nám ovšem expanze „í-Dvacítky“ nekončí.
Jurgen Grimm, šéf oddělení zabývajícího se vývojem pohonných jednotek, totiž v Paříži naznačil, že deset měsíců po založení sportovní divize N je čas na její první ovoce. Tím by se měla stát právě ostrá verze hatchbacku i20, ačkoliv zatím není jisté, zda půjde o pětidvířko, třídvířko nebo obě karosářské varianty. Počítat ovšem máme s tím, že dané provedení dostane pod kapotu přeplňovaný 1,6litrový motor, který již používá Hyundai Veloster Turbo nebo Kia Pro_cee’d GT.
Ve srovnání s těmito dvěma modely ovšem korejská novinka nabídne o poznání vyšší výkon, podle Grimma dokonce až 184 kW/250 koní. Souběžně s tím pak máme očekávat příchod větších kol a brzd, nízkoprofilových pneumatik, sportovního podvozku, poladěného řízení či agresivního bodykitu, který by měl připomínat rallyový speciál - tím bude právě Hyundai i20.
Závodní exemplář korejské automobilky by přitom do šampionátu WRC měl zasáhnout již v příštím roce, příchod silničního provedení je ovšem prozatím ve hvězdách. Dá se ovšem předpokládat, že pokud bude založeno na třídvířku, dříve než ve Frankfurtu 2015 jej neuvidíme. Samotný prodej by tedy mohl odstartovat až někdy na počátku následujícího roku.
Jen jedním modelem ale snaha Korejců o vstup do segmentu hot hatchů neskončí, podle Grimma bychom měli očekávat také příchod přiostřené Kie Rio. Daný vůz totiž bude s Hyundai i20 sdílet základní mechanické DNA, pročež je možné naprosto všechno. S touto expanzí by navíc obě značky mohly oslovit více zákazníků, což by pro změnu srazilo cenu.
Uvidíme tedy, kdy nám vybroušené novinky značek dorazí a zda skutečně pod kapotou nabídnou zmiňovaných 250 koní. Otázkou je pak především cena. Jelikož ovšem Veloster Turbo i Pro_cee’d GT stojí lehce přes půl milionu korun, mohly by výkonnější modely i20 N a ostré Rio zamířit pod tuto hranici.
Silniční verze ostrého Hyundai i20 by měla připomínat rallyový speciál, který od příštího roku zasáhne do šampionátu WRC
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před hodinou - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejčtenější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz