Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai odhalilo nový motor 1,6 GDi s účinností až 40 %. Má i nový 8st. automat
28.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I když také Hyundai v poslední době „downsizuje” až běda, na atmosféricky plněné agregáty ještě nezapomnělo. Nová 1,6 je zajímavá, míří ale jen do hybridů.
Hyundai dlouhou dobu unikalo mnohdy nepovedeným downsizingům znamenajícím nezřídka nahrazení bezproblémového, reálně efektivního motoru horším a v praxi méně efektivním. Někteří to mohli považovat za slabinu, my to měli spíše za silnou stránku, nakonec ale ani korejská „bašta odporu” trendům posledních let neodolala. Už loni započala s výměnami větších atmosférických motorů za menší přeplňované a dodnes s tím nepřestala, však do budoucna se hovoří dokonce o výměně pětilitrového osmiválce za menší přeplňovaný šestiválec.
Budoucnost ale dnes nechme stranou a podívejme se na ryzí přítomnost. V té probíhá tzv. International Powertrain Conference, tedy konference Hyundai, na které každý rok představuje novinky na poli motorů, převodovek či pohonů kol. A letos na ni představili především dvě novinky.
Tou první je motor, který se výše zmíněnému vymyká. Jde o novou jednotku 1,6 GDi s výkonem až 77 kW (105 koní) a točivým momentem nejvýše 147 Nm. Ano, je plněná atmosféricky, používá Atkinsonova cyklu, chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) a vykazuje tepelnou účinnost plných 40 procent. Oproti starším GDi stejného objemu by tedy měla přinést 3procentní snížení spotřeby paliva při stejném výkonu. Radujete se? Můžete, je to zajímavý motor, mějte ale na paměti, že jeho posláním je sloužit nových hybridech Hyundai, hlavně pak v korejské obdobě Toyoty Prius.
Více o motoru nevíme a ještě méně vám toho můžeme říci o další novince - 8stupňové automatické převodovce. Ta má (alespoň papírovou) spotřebu paliva snížit dokonce o 7,3 procenta oproti dosavadnímu 6stupňovému automatu. To bude dáno zřejmě hlavně vícero převody, nový automat má ale také fungovat rychleji, jemněji a přitom je o 3,5 kg lehčí než starší šestikvalt. I zde je radost na místě, ovšem stejně jako informace, že převodovka bude sloužit hlavně ve větších a výkonnějších modelech firmy s pohonem primárně předních kol.


Nový motor 1,6 GDi o Hyundai...
...a jeho nová 8st. automatická převodovka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
před 11 hodinami92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
včeraRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Velevzácnou královnu dálnic normalizační ČSSR v dokonalém stavu nikdo nechce, majitel zkusí štěstí v aukci s nízkou startovní cenou
před 4 hodinamiŠkoda zkouší zákazníky „obrátit na elektrickou víru” podobně jako politici, to je už vrchol zoufalství
před 5 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 7 hodinamiNěmecký softwarový gigant už nedovolí zaměstnancům jiná auta než elektromobily, tolik k racionálnímu jednání firem
před 8 hodinamiAsi nejpřitažlivější VW posledních dekád je k mání ve stavu nového vozu po prvním majiteli, vlastně ani není drahý
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva