Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai přetáhl koncernu VW dalšího člověka, opět od Bentley
18.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po odchodu Luca Donckerwolkeho balí kufry i SangYup Lee, další designér. Ten kromě práce pro britskou značku stojí i za zrodem Bumblebeeho.
Hyundai Motor Company nezkouší zdolat Volkswagen Group jen v rámci přímých prodejů, přetahuje jednoho designéra německého koncernu za druhým. Nyní je to již řada let, co se šéfem designu v „hjondé“ stal Peter Schreyer, autor takových vozů, jakými jsou první Audi TT nebo první generace A3. Loni v létě pak korejské řady rozšířil Luc Donckerwolke, který se pro změnu podepsal třeba pod první generaci Škody Fabia nebo Lamborghini Murciélago.
Nyní korejská automobilka zalovila v řadách VW Group potřetí, přičemž zvábila SangYup Leeho. Jeho jméno sice není tak známé jako v předchozích dvou případech, nicméně tento designér byl kupříkladu v roce 1999 šéfem stylizace Corvette C6. Kromě toho je podepsán i pod koncept nového Chevroletu Camaro, z nějž se stal legendární Bumblebee ve filmu Transformers.
Až do roku 2010 stvořil Lee u koncernu GM řadu konceptů včetně Cadillacu Sixteen. Poté přesídlil do kalifornského designového studia Volkswagenu, kde přispěl ke vzhledu řady vozů značek Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche či Škody. V roce 2013 se pak naplno připojil k britské automobilce, kde byl zodpovědný přímo Donckerwolkemu.
Se svým bývalým šéfem jej nejspíše pojilo nemalé pouto, neboť pracovat pod ním bude i nyní u Korejců, a sice jako viceprezident designu. Jeho práce přitom bude zahrnovat nejen zavedení nových vizí v případě interiéru a exteriéru, ale také volbu barev a materiálů. Ovšem pouze pro značky Hyundai a Genesis, Kie se jeho angažmá netýká.




SangYup Lee je dalším designérem VW Group, jehož aktuálně přetáhli Korejci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva