Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Turbo je na spadnutí, automobilka už odhalila jeho motor
20.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Netrpělivě očekávaná silnější varianta Velosteru je zase blíže skutečnosti. Hyundai totiž oficiálně představil motor 1,6 T-GDI, který skončí pod jeho kapotou.
Třídvéřovo přetidvéřový (tedy ve výsledku čtyřdvéřový) Hyundai Veloster se světu poprvé představil již na začátku letošního roku a po evropské premiéře v Ženevě vcelku rychle zamířil do prodeje. Již od jeho lednového entré v nás ale vzhledem k vyzývavému vzhledu vozu přežívá dojem, že by si pod kapotu zasloužil o něco výkonnější motor než atmosféricky plněnou jedna-šestku. A tento dojem do jisté míry potvrdil i náš nedávný test. Ne snad, že by zrovna motor byl slabou stránkou tohoto auta, agresivní pohled Velosteru ale zkrátka slibuje více a už jen časté pohledy kolemjdoucích je radno uspokojit poněkud ostřejší akcelerací, než jakou zvládne stočtyřicetikoňové stádo základní a dosud i jediné motorizace.
Už několik měsíců se tak hovoří o tom, že Veloster dostane silnější motor v podobě přeplňované jedna-šestky s výkonem okolo 200 koní. Původně se spekulovalo o tom, že by se tento motor mohl ve voze objevit na některém z evropských autosalonů, třeba i na tom nedávném ve Frankfurtu, nakonec se tak ale podle všeho stane na „festivalu tuningu” v Las Vegas, tedy na tamní SEMA. Svědčilo o tom už nedávné avízo Velosteru Turbo upraveného firmou ARK, který se představí právě ve městě hazardu a pod kapotou by měl mít nový agregát Hyundai opatřený již lehkou úpravou. Nyní ale víme mnohem více o sériovém provedení - automobilka totiž malé turbo oficiálně představila a zveřejnila i jeho první parametry.
Stalo se tak včera na akci honosně nazvané „11. mezinárodní motorová konference Hyundai-Kia” konané nedaleko sídla koncernu Hyundai-Kia v Koreji. Detailů zatím neznáme mnoho, čtyřválec o objemu 1,6 litru bude přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, dostane i přímé vstřikování paliva do válců, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a nechybí samozřejmě ani mezichladič stlačeného vzduchu. Výchozí mezní výkonové parametry jsou 150 kW (204 koní) posazené do 6 000 ot./min a 265 Nm vrcholících v 1 750 ot./min. Naladění motoru se ale bude mírně lišit v závislosti na trhu, kde bude prodáván a jeho emisních normách. Výrobce ale předem avizoval, že motor nemá problém splnit všechny dnes klíčové normy tohoto typu.
Obchodní označení nového motoru zní 1,6 T-GDI a dozajista se objeví i v dalších modelech Hyundai a Kia, ne jen ve Velosteru. Pod jeho kapotou by ale měl oslavit svou premiéru a ostřejší varianta tohoto modelu by měla být alespoň nějakou chvíli pro nový motor jeho výkladní skříní. Do prodejů se po své podzimní či zimní premiéře dostane v první polovině roku 2012.
Abychom byli úplní, Hyundai v Koreji předvedl ještě jeden motor, dvoulitrový nafťák s označením R-2,0. Dosahuje výkonu až 110 kW (150 koní) pramenícího z točivého momentu nejvýše 382 Nm. Vlastní se stane zřejmě hlavně větším SUV značky, podle našeho testu modelu i40 by ale dost parády mohl udělat i v něm. Možnosti využití této motorové novinky nicméně zatím upřesněny nebyly.









Hyundai Veloster 1,6 GDI v našem nedávném testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový rekord Locatelliho v Suzuce včera 10:00
- Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením 4.8.2025
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho 4.8.2025
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením 4.8.2025
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko 4.8.2025
Nejnovější články
Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před hodinouPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 2 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva