Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Turbo je na spadnutí, automobilka už odhalila jeho motor
20.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Netrpělivě očekávaná silnější varianta Velosteru je zase blíže skutečnosti. Hyundai totiž oficiálně představil motor 1,6 T-GDI, který skončí pod jeho kapotou.
Třídvéřovo přetidvéřový (tedy ve výsledku čtyřdvéřový) Hyundai Veloster se světu poprvé představil již na začátku letošního roku a po evropské premiéře v Ženevě vcelku rychle zamířil do prodeje. Již od jeho lednového entré v nás ale vzhledem k vyzývavému vzhledu vozu přežívá dojem, že by si pod kapotu zasloužil o něco výkonnější motor než atmosféricky plněnou jedna-šestku. A tento dojem do jisté míry potvrdil i náš nedávný test. Ne snad, že by zrovna motor byl slabou stránkou tohoto auta, agresivní pohled Velosteru ale zkrátka slibuje více a už jen časté pohledy kolemjdoucích je radno uspokojit poněkud ostřejší akcelerací, než jakou zvládne stočtyřicetikoňové stádo základní a dosud i jediné motorizace.
Už několik měsíců se tak hovoří o tom, že Veloster dostane silnější motor v podobě přeplňované jedna-šestky s výkonem okolo 200 koní. Původně se spekulovalo o tom, že by se tento motor mohl ve voze objevit na některém z evropských autosalonů, třeba i na tom nedávném ve Frankfurtu, nakonec se tak ale podle všeho stane na „festivalu tuningu” v Las Vegas, tedy na tamní SEMA. Svědčilo o tom už nedávné avízo Velosteru Turbo upraveného firmou ARK, který se představí právě ve městě hazardu a pod kapotou by měl mít nový agregát Hyundai opatřený již lehkou úpravou. Nyní ale víme mnohem více o sériovém provedení - automobilka totiž malé turbo oficiálně představila a zveřejnila i jeho první parametry.
Stalo se tak včera na akci honosně nazvané „11. mezinárodní motorová konference Hyundai-Kia” konané nedaleko sídla koncernu Hyundai-Kia v Koreji. Detailů zatím neznáme mnoho, čtyřválec o objemu 1,6 litru bude přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, dostane i přímé vstřikování paliva do válců, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a nechybí samozřejmě ani mezichladič stlačeného vzduchu. Výchozí mezní výkonové parametry jsou 150 kW (204 koní) posazené do 6 000 ot./min a 265 Nm vrcholících v 1 750 ot./min. Naladění motoru se ale bude mírně lišit v závislosti na trhu, kde bude prodáván a jeho emisních normách. Výrobce ale předem avizoval, že motor nemá problém splnit všechny dnes klíčové normy tohoto typu.
Obchodní označení nového motoru zní 1,6 T-GDI a dozajista se objeví i v dalších modelech Hyundai a Kia, ne jen ve Velosteru. Pod jeho kapotou by ale měl oslavit svou premiéru a ostřejší varianta tohoto modelu by měla být alespoň nějakou chvíli pro nový motor jeho výkladní skříní. Do prodejů se po své podzimní či zimní premiéře dostane v první polovině roku 2012.
Abychom byli úplní, Hyundai v Koreji předvedl ještě jeden motor, dvoulitrový nafťák s označením R-2,0. Dosahuje výkonu až 110 kW (150 koní) pramenícího z točivého momentu nejvýše 382 Nm. Vlastní se stane zřejmě hlavně větším SUV značky, podle našeho testu modelu i40 by ale dost parády mohl udělat i v něm. Možnosti využití této motorové novinky nicméně zatím upřesněny nebyly.









Hyundai Veloster 1,6 GDI v našem nedávném testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 9 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 11 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 21:09 - abgx1
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB