Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti FX 2011: novinky i pro velké SUV
11.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po lehkých změnách řady G se Infiniti rozhodlo pro letošní modelový rok vylepšit i nabídku řady FX. Co přináší nového?
Je tomu již déle než dva roky, co se luxusní odnož japonského Nissanu začala prát i o české zákazníky a nabídla u nás modely řad EF, FX a G. Svou nabídku od té doby postupně vylepšuje, a tak jste se u nás mohli později dočíst třeba o dieselové verzi SUV FX, hybridním sedanu M35h nebo o letošních novinkách pro sedan, kupé a kabriolet řady G. Dnešní aktualita se týká opět řady FX, která pro letošek nabídne drobná vylepšení ve výbavě a barevných provedeních karoserie.
Zřejmě nejvýznamnější novinkou je systém prevence opuštění jízdního pruhu (Lane Departure Prevention neboli LDP), který v méně „akčním” provedení známe i z řady evropských aut. LDP přichází s akustickým i vizuálním varováním v případě, že se bez zjevného úmyslu (např. bez spuštění blikače) rozhodnete opustit jízdní pruh. A pokud varování nedbáte, zkoriguje řízení tak, aby se vůz vrátil do dříve zvoleného jízdního pruhu. O podobných systémech si můžeme myslet co chceme, v autech jsou ale stále běžnější (např. i v evropském Volkswagenu Passat CC je podobné řešení nabízeno již roky). Pro Infiniti FX byl LDP dříve k dispozici pouze jako volitelný prvek v případě varianty FX30d, nyní je standardem provedení FX37 GT Premium a S Premium, FX50 S Premium a všech Premium verzí modelu FX30d.
Novinkou je též standardně dodáváné elektrické ovládání víka kufru, a to pro všechna FX bez rozdílu. U Infiniti vyřešili i tradiční bolístku těchto systémů, a to hrozící kontakt se stropem garáže či jiným nízko položeným objektem. V tomto případě je výška zdvihu víka programovatelná, navíc je možné ji změnit i během otevírání ovlivnit z místa řidiče, z vnitřku i vnějšku zavazadelníku a také prostřednictvím dálkového ovládání na klíčku od vozu.
Konečně třetí novinkou je černá barva Malbec Black, kterou může být mezi sedmi dalšími alternativami opatřena karoserie vozu. V nabídce nahrazuje již nepříliš populární měděný odstín Mojave Copper.
Jak již vyplynulo z výše uvedeného, v nabídce modelu zůstávají tři motory - základní diesel 3,0 V6 s 238 koňmi, střední „benzin” 3,7 V6 s 320 koňmi a vrcholný benzinovový osmiválec s 390 koníky. Přiložené snímky zachycují aktuální podobu vozu, žel bohu na nich není vyobrazen v nové černé barvě, ale pouze v nám již dobře známé bílé.
Infiniti FX pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 5 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 6 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 8 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera