Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti odhaluje detaily elektrosporťáku, k zábavě prý postačí motor 1,2
12.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Infiniti vidí budoucnost sportovních aut v elektromobilech s prodlouženým dojezdem. V Ženevě odhalí koncept, který má napovědět o plánech víc.
O chystané studii luxusní odnože Nissanu jsme už psali v listopadu, kdy Infiniti zveřejnilo první fotografie. Podle útržkovitých informací od zástupců automobilky bylo možné vydedukovat, že půjde o sportovní vůz poháněný sílou elektřiny a aby ji bylo kde brát i při delší jízdě, měl být na palubě - podle jednoho ze záběrů patrně kdesi před zadní nápravou - umístěný zážehový spalovací motor.
Nyní firma zveřejnila video nahrávku rozhovoru s Francoisem Banconem ze strategického a produktového plánování Nissanu a Infiniti, která sice v zásadě nudí, ale pár nových skutečností ozřejmuje. Tak předně se v záběrech několikrát objeví krátký sestřih z natočených detailů inkriminovaného vozu, z nichž lze poznat, že třeba neobvyklý tvar C-sloupku bude více než podobný starší studii Essence.
Bancon hodně obecně mluví o výzvách, ale ve druhé polovině interview mimoděk prozradí, jak by měl stroj fungovat. Podle něj spojuje možnosti jezdit třeba po Londýně, který je známý svými tvrdými environmentálními represemi vůči řidičům, bez emisí a po přesunu na to správné místo, třeba závodní okruh, umožňuje užít si zábavu jako ve vysokovýkonném voze.
Jak chce Infiniti dosáhnout toho, aby ta libá záležitost za volantem netrvala jen pár minut nebo nebyla spojena s trápením se s vysokou hmotností akumulátorů, Bancon nevysvětlil. Prozradil ale, že jejich sportovní auto dostane motor o objemu 1,2 litru, který (i kdyby to byla tříválcová dvanáctistovka z Micry nadopovaná kompresorem, což patrně bude), asi nenabídne více než 100-140 koní. Dobíjet akumulátory dlouhodobě by pod plným zatížením by pro tento agregát mohlo být obtížné, pokud by ale byl vůz koncipován jako námi nedávno zmíněný „Elektromobil na benzin”, fungovat by to mohlo.
Jak se s řešením vozu Infiniti nakonec popasovalo, budeme ale vědět zřejmě až počátkem března v Ženevě.







Podle Nissanu bude stačit k zábavě v Infiniti elektromotor kombinovaný s dvanáctistovkou. Design připomíná studii Essence.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
před 10 hodinamiNejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
před 11 hodinamiVW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
včeraTragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
včeraPosedlost VW nezná mezí. Trvá na tom, že je „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému byl zakázán vstup do USA
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva