Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Italdesign možná přišel na to, jak vydělat. Začíná stavět exkluzivní auta pro bohaté
15.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská karosárna patří od roku 2010 německému koncernu. V Ženevě hodlá představit svou prvotinu, která bude k mání pouze v pěti kusech.
Společnost Italdesign má na svém kontě řadu koncepčních i produkčních aut, založena ostatně byla již v roce 1968. Již od počátku má přitom velké vazby na koncern VW Group, pro který navrhla třeba první Volkswagen Golf či Audi 80. Vlastně proto ani nikoho neudivilo, když v důsledku špatného ekonomického stavu karosárna přešla v květnu 2010 pod ochranná křídla německého koncernu skrze Lamborghini.
Italové i nadále pokračovali ve své původní činnosti, k čemuž přidávali nové zkušenosti - kupříkladu pro Audi sestavili prvních 70 předprodukčních prototypů nového SUV Q2. I díky tomu společnost usoudila, že dokáže postavit vlastní model, k čemuž dostala požehnání i navzdory škrtům ve VW Group.
Na ženevském autosalonu tak bude představen zcela nový sportovní vůz, který by kromě designu měl ohromit také „výkonným motorem“. Detaily zatím zůstávají skryty, nicméně v koncernových skladech je vlastně k dispozici naprosto vše od litrového tříválce až po osmilitrový šestnáctiválec Bugatti, takže s technikou problém nebude.
Na bližší informace si budeme muset počkat, aktuálně tak jen dodáme, že prvotina značky dorazí v pěti exemplářích. Pokud se pak Italové dočkají pozitivních reakcí a budou schopni touto činností něco vydělat, mají v plánu i další výrobu speciálních limitovaných modelů. Všechny přitom budou vznikat pod hlavičkou nové divize Italdesign Automobili Speciali, která kvůli tomu byla založena.





Italdesign přiveze na Ženevu nový sporťák, k dispozici bude jen v pěti kusech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
