Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Italdesign možná přišel na to, jak vydělat. Začíná stavět exkluzivní auta pro bohaté
15.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská karosárna patří od roku 2010 německému koncernu. V Ženevě hodlá představit svou prvotinu, která bude k mání pouze v pěti kusech.
Společnost Italdesign má na svém kontě řadu koncepčních i produkčních aut, založena ostatně byla již v roce 1968. Již od počátku má přitom velké vazby na koncern VW Group, pro který navrhla třeba první Volkswagen Golf či Audi 80. Vlastně proto ani nikoho neudivilo, když v důsledku špatného ekonomického stavu karosárna přešla v květnu 2010 pod ochranná křídla německého koncernu skrze Lamborghini.
Italové i nadále pokračovali ve své původní činnosti, k čemuž přidávali nové zkušenosti - kupříkladu pro Audi sestavili prvních 70 předprodukčních prototypů nového SUV Q2. I díky tomu společnost usoudila, že dokáže postavit vlastní model, k čemuž dostala požehnání i navzdory škrtům ve VW Group.
Na ženevském autosalonu tak bude představen zcela nový sportovní vůz, který by kromě designu měl ohromit také „výkonným motorem“. Detaily zatím zůstávají skryty, nicméně v koncernových skladech je vlastně k dispozici naprosto vše od litrového tříválce až po osmilitrový šestnáctiválec Bugatti, takže s technikou problém nebude.
Na bližší informace si budeme muset počkat, aktuálně tak jen dodáme, že prvotina značky dorazí v pěti exemplářích. Pokud se pak Italové dočkají pozitivních reakcí a budou schopni touto činností něco vydělat, mají v plánu i další výrobu speciálních limitovaných modelů. Všechny přitom budou vznikat pod hlavičkou nové divize Italdesign Automobili Speciali, která kvůli tomu byla založena.





Italdesign přiveze na Ženevu nový sporťák, k dispozici bude jen v pěti kusech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
