Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75: projekt výjimečného sporťáků míří k ledu, pět kusů přesto vznikne
12.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mohl to být velmi nekonvenční Jaguar, nicméně nebude. Automobilka se „z důvodu přetrvávající ekonomické krize“ rozhodla projekt C-X75 zastavit.
Informaci i důvody zaříznutí hybridního supersportu potvrdil generální ředitel Jaguaru Adrian Hallmark. „Cítíme, že jsme mohli vůz dokončit, ale při pohledu na globální úsporná opatření máme dojem, že právě teď není zrovna ten správný čas na představení sportovního vozu za osm set tisíc až milion liber,“ řekl Hallmark.
Přesto můžeme říci, že svět o C-X75 tak docela nepřijde. Automobilka ústy svého šéfa potvrdila, že vývoj bude pokračovat do května příštího roku a pět plánovaných prototypů nakonec vznikne. Jeden z nich Jaguar využije jako funkční demonstrátor na svých propagačních akcích, druhý má v této chvíli již vyhrazené teplé místečko ve firemním muzeu a tři poslední kousky najdou své majitele v aukci. Tím se kapitola zřejmě definitivně uzavře.
Světová premiéra hybridního supersportu C-X75 na pařížském autosalonu v roce 2010 přitom vyvolala docela slušnou vlnu pozdvižení. Tradiční britská značka byla tou dobou již finančně zajištěna účty indického koncernu Tata a vůz tohoto formátu, navíc s dvojicí plynových turbín a čtyřmi elektromotory, se zdál být logickým vyústěním jejích ambicí, přestože firma tehdy spekulace o možné produkci vozu striktně odmítala.
Později (v květnu 2011) Jaguar překvapil. Oznámil, že vůz dostal zelenou, ačkoli sadu jeho akumulátorů již neměly dobíjet turbíny. Místo nich vedení slíbilo čtyřválcovou šestnáctistovku přeplňovanou kombinací turbodmychadla a kompresoru o výkonu 500 koní a schopností točit 10 tisíc otáček za minutu. Kombinovaný výkon s párem nových elektromotorů měl dosahovat až 900 koní.
Co přesně se dostane do pěti prototypů, přesně nevíme. Hallmark nicméně slibuje, že až 60 procent technologicí C-X75 se objeví v příštích sériových Jaguarech. Hybridní technologie má být použita v kombinaci s tříválcovými motory. Šéf Jaguaru kromě jiného potvrdil, že firma registrovala asi stovku zájemců o C-X75, přičemž v plánu bylo vyrobit jich maximálně 250 kusů. Nakonec z toho budou jen dvě procenta.


















Pouze tři vyvolení budou moci C-X75 zaparkovat ve své klimatizované garáži
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 10 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, majitel si ho nechal spravit za 26 korun
před 3 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 4 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 6 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 7 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 06.16. 18:18 - jerry
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 18:12 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam