Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano
23.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Britové říkají, že i když samotný hybridní supersport do výroby nepošlou a rozprodají jen jeho existující exempláře, nápady z něj v sérii uvidíme.
Nedávno jsme vás informovali o tom, že s pozoruhodným Jaguarem C-X75 je amen. Automobilka asi dobře ví, proč k tomuto kroku přistoupila, a tak se zkrátka smiřme s tím, že pokud vám nezahálí na účtě pár desítek milionů korun, za které by mohla být prodána část z pětice vzniklých prototypů, v garáži se vám podobné auto neohřeje. To ale ještě neznamená, že kočičí hoši zcela hodí za hlavu měsíce a roky věnované vývoji tohoto auta - aktuálně slibují pravý opak.
Podle informací britského Auto Expressu máme v sériové výrobě očekávat minimálně pětici řešení, která C-X75 představil. Zmínka padá jednak o karbonovém šasí, která byla pro zaříznutý supersport připravena ve spolupráci s týmem Formule 1 Willams. Právě toto řešení má pomoci sporťákům Jaguaru v budoucnosti k nižší hmotnosti, která se dnes zdá být klíčovým aspektem pro zajištění vyšší provozní efektivity aut.
Na podobnou strunu hraje druhá zmiňovaná záležitost - lehčí kola. Jaguar se u C-X75 dokázal vyhnout drahým karbonovým kolům, pouze jinou technikou konstrukce a výroby ale zajistil snížení hmotnosti samotných z lehkých slitin disků o 40 procent. To je s ohledem na fakt, že v autě jde o neodpruženou hmotu, velká změna. I zde máme počítat s nasazením do výroby.
Jaguar dále hovoří o aerodynamice, která se u stále lehčích supersportů stane (stejně jako u formulí) klíčovým faktorem určujícím jízdní schopnosti. Ostrované hovoří i o tzv. foukaných difuzorech (v F1 mezitím zakázaných, jako ostatně všechno pokrokové...) a dalších libůstkách.
Zmínka padá i o pohonné jednotce, která sloužila u C-X75 jako generátor. Později to byla přeplňovaná jedna-šestka s výkonem přes 500 koní, ještě dříve turbína. Obě řešení, tedy jak vysoce výkonné malé motory (podpořené elektromotory pro rychlý nástup výkonu) a turbíny by Jaguar rád použil. Minimálně v druhém případě to zní pořád trochu jako science-fiction, ale lámat hůl nad takovou vyhlídkou předem nelze.
Samozřejmě, celé prohlášení má do značné míry marketingový smysl ve stylu „nebojte, my z toho ještě něco použijeme”, neboť nadšení příznivci značky byli z ukončení tohoto projektu dosti rozladěni. To ale neznamená, že jde o úplný výmysl, použití některých zmíněných nápadů zní docela reálně.































S C-X75 to chvíli vypadalo nadějně, nakonec se budeme muset spokojit s tím, že se při jeho vývoji u Jaguaru lecčemus přiučili
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila včera 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 30.4.2025
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 10 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včeraVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včeraŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva