Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano
23.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Britové říkají, že i když samotný hybridní supersport do výroby nepošlou a rozprodají jen jeho existující exempláře, nápady z něj v sérii uvidíme.
Nedávno jsme vás informovali o tom, že s pozoruhodným Jaguarem C-X75 je amen. Automobilka asi dobře ví, proč k tomuto kroku přistoupila, a tak se zkrátka smiřme s tím, že pokud vám nezahálí na účtě pár desítek milionů korun, za které by mohla být prodána část z pětice vzniklých prototypů, v garáži se vám podobné auto neohřeje. To ale ještě neznamená, že kočičí hoši zcela hodí za hlavu měsíce a roky věnované vývoji tohoto auta - aktuálně slibují pravý opak.
Podle informací britského Auto Expressu máme v sériové výrobě očekávat minimálně pětici řešení, která C-X75 představil. Zmínka padá jednak o karbonovém šasí, která byla pro zaříznutý supersport připravena ve spolupráci s týmem Formule 1 Willams. Právě toto řešení má pomoci sporťákům Jaguaru v budoucnosti k nižší hmotnosti, která se dnes zdá být klíčovým aspektem pro zajištění vyšší provozní efektivity aut.
Na podobnou strunu hraje druhá zmiňovaná záležitost - lehčí kola. Jaguar se u C-X75 dokázal vyhnout drahým karbonovým kolům, pouze jinou technikou konstrukce a výroby ale zajistil snížení hmotnosti samotných z lehkých slitin disků o 40 procent. To je s ohledem na fakt, že v autě jde o neodpruženou hmotu, velká změna. I zde máme počítat s nasazením do výroby.
Jaguar dále hovoří o aerodynamice, která se u stále lehčích supersportů stane (stejně jako u formulí) klíčovým faktorem určujícím jízdní schopnosti. Ostrované hovoří i o tzv. foukaných difuzorech (v F1 mezitím zakázaných, jako ostatně všechno pokrokové...) a dalších libůstkách.
Zmínka padá i o pohonné jednotce, která sloužila u C-X75 jako generátor. Později to byla přeplňovaná jedna-šestka s výkonem přes 500 koní, ještě dříve turbína. Obě řešení, tedy jak vysoce výkonné malé motory (podpořené elektromotory pro rychlý nástup výkonu) a turbíny by Jaguar rád použil. Minimálně v druhém případě to zní pořád trochu jako science-fiction, ale lámat hůl nad takovou vyhlídkou předem nelze.
Samozřejmě, celé prohlášení má do značné míry marketingový smysl ve stylu „nebojte, my z toho ještě něco použijeme”, neboť nadšení příznivci značky byli z ukončení tohoto projektu dosti rozladěni. To ale neznamená, že jde o úplný výmysl, použití některých zmíněných nápadů zní docela reálně.































S C-X75 to chvíli vypadalo nadějně, nakonec se budeme muset spokojit s tím, že se při jeho vývoji u Jaguaru lecčemus přiučili
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 2 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub