Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75 sice sériovou výrobu nepozná, jeho technologie ale ano
23.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Britové říkají, že i když samotný hybridní supersport do výroby nepošlou a rozprodají jen jeho existující exempláře, nápady z něj v sérii uvidíme.
Nedávno jsme vás informovali o tom, že s pozoruhodným Jaguarem C-X75 je amen. Automobilka asi dobře ví, proč k tomuto kroku přistoupila, a tak se zkrátka smiřme s tím, že pokud vám nezahálí na účtě pár desítek milionů korun, za které by mohla být prodána část z pětice vzniklých prototypů, v garáži se vám podobné auto neohřeje. To ale ještě neznamená, že kočičí hoši zcela hodí za hlavu měsíce a roky věnované vývoji tohoto auta - aktuálně slibují pravý opak.
Podle informací britského Auto Expressu máme v sériové výrobě očekávat minimálně pětici řešení, která C-X75 představil. Zmínka padá jednak o karbonovém šasí, která byla pro zaříznutý supersport připravena ve spolupráci s týmem Formule 1 Willams. Právě toto řešení má pomoci sporťákům Jaguaru v budoucnosti k nižší hmotnosti, která se dnes zdá být klíčovým aspektem pro zajištění vyšší provozní efektivity aut.
Na podobnou strunu hraje druhá zmiňovaná záležitost - lehčí kola. Jaguar se u C-X75 dokázal vyhnout drahým karbonovým kolům, pouze jinou technikou konstrukce a výroby ale zajistil snížení hmotnosti samotných z lehkých slitin disků o 40 procent. To je s ohledem na fakt, že v autě jde o neodpruženou hmotu, velká změna. I zde máme počítat s nasazením do výroby.
Jaguar dále hovoří o aerodynamice, která se u stále lehčích supersportů stane (stejně jako u formulí) klíčovým faktorem určujícím jízdní schopnosti. Ostrované hovoří i o tzv. foukaných difuzorech (v F1 mezitím zakázaných, jako ostatně všechno pokrokové...) a dalších libůstkách.
Zmínka padá i o pohonné jednotce, která sloužila u C-X75 jako generátor. Později to byla přeplňovaná jedna-šestka s výkonem přes 500 koní, ještě dříve turbína. Obě řešení, tedy jak vysoce výkonné malé motory (podpořené elektromotory pro rychlý nástup výkonu) a turbíny by Jaguar rád použil. Minimálně v druhém případě to zní pořád trochu jako science-fiction, ale lámat hůl nad takovou vyhlídkou předem nelze.
Samozřejmě, celé prohlášení má do značné míry marketingový smysl ve stylu „nebojte, my z toho ještě něco použijeme”, neboť nadšení příznivci značky byli z ukončení tohoto projektu dosti rozladěni. To ale neznamená, že jde o úplný výmysl, použití některých zmíněných nápadů zní docela reálně.































S C-X75 to chvíli vypadalo nadějně, nakonec se budeme muset spokojit s tím, že se při jeho vývoji u Jaguaru lecčemus přiučili
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 2 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva