Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar končí s oválnou čelní maskou, nový styl představilo kupé a roadster F-Type
9.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současná generace kupé a kabrioletu XK je poslední, která se pyšní čelním oválem. Napříště již půjde spíše o obdélník se zaoblenými rohy.
Možná se to nezdá, ale pro modely Jaguar je čelní maska jedním z nejdůležitějších prvků. Prakticky každou její změnu totiž provází nevole jednoho tábora fanoušků a souhlasné volání toho druhého. Za celou svou historii tak britská automobilka riskovala několikerý střet svých příznivců - naposledy v okamžiku, kdy limuzínu XJ ozdobila štítem, který se spíše hodí pro lacinější korejské modely než pro pýchu britského automobilového průmyslu.
V případě oválu, jenž zdobí Jaguar XK, ovšem mnoho lidí neprotestovalo už jen proto, že daný tvar jim připomínal masku legendárního modelu E-Type. S tímto tvarem je však nyní konec, neboť jak se nechal slyšet designový ředitel automobilky Ian Callum, stávající kupé a kabriolet XK jsou posledními, které se oválem pyšní. Nová generace má totiž kopírovat mohutnější a hranatější masku, se kterou přišel model F-Type.
Je samozřejmě otázkou, zda daný tvar bude přijat stejně bouřlivě, jako tomu bylo u menšího kupé a kabrioletu. S nevolí se ale očividně nepočítá, i když Callum bude muset stylizaci volit velmi pečlivě. Model XK by totiž měl zamířit do vyššího segmentu, kde je klientela přeci jen trochu konzervativnější. Zvláště u modelů, jež mají plnit funkci Gran Turisma a nikoliv vysloveně sportovního modelu.
Uvidíme tedy během pár let, jak vše dopadne. Napomoci by ale mohl marketing, který již u Jaguaru F-Type staví na odkazu z minulosti. Callum totiž dodává, že při stylizaci čelní masky tohoto modelu jej ovlivnila první generace XJ. Stalo se tak ovšem očividně pouze dosti vzdáleně, neboť tehdy se jednalo pomalu o obdélník, jež měl pouze lehce zakulacené rohy...



Oválná maska u Jaguaru končí, kupé a kabriolet XK jsou posledními modely, které ji mají
Jaguar F-Type představil nový styl, který by měl být britským modelům alespoň během pár následujících let vlastní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před 6 hodinamiPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
před 7 hodinamiChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
před 9 hodinamiŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
před 10 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva