Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar končí s oválnou čelní maskou, nový styl představilo kupé a roadster F-Type
9.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současná generace kupé a kabrioletu XK je poslední, která se pyšní čelním oválem. Napříště již půjde spíše o obdélník se zaoblenými rohy.
Možná se to nezdá, ale pro modely Jaguar je čelní maska jedním z nejdůležitějších prvků. Prakticky každou její změnu totiž provází nevole jednoho tábora fanoušků a souhlasné volání toho druhého. Za celou svou historii tak britská automobilka riskovala několikerý střet svých příznivců - naposledy v okamžiku, kdy limuzínu XJ ozdobila štítem, který se spíše hodí pro lacinější korejské modely než pro pýchu britského automobilového průmyslu.
V případě oválu, jenž zdobí Jaguar XK, ovšem mnoho lidí neprotestovalo už jen proto, že daný tvar jim připomínal masku legendárního modelu E-Type. S tímto tvarem je však nyní konec, neboť jak se nechal slyšet designový ředitel automobilky Ian Callum, stávající kupé a kabriolet XK jsou posledními, které se oválem pyšní. Nová generace má totiž kopírovat mohutnější a hranatější masku, se kterou přišel model F-Type.
Je samozřejmě otázkou, zda daný tvar bude přijat stejně bouřlivě, jako tomu bylo u menšího kupé a kabrioletu. S nevolí se ale očividně nepočítá, i když Callum bude muset stylizaci volit velmi pečlivě. Model XK by totiž měl zamířit do vyššího segmentu, kde je klientela přeci jen trochu konzervativnější. Zvláště u modelů, jež mají plnit funkci Gran Turisma a nikoliv vysloveně sportovního modelu.
Uvidíme tedy během pár let, jak vše dopadne. Napomoci by ale mohl marketing, který již u Jaguaru F-Type staví na odkazu z minulosti. Callum totiž dodává, že při stylizaci čelní masky tohoto modelu jej ovlivnila první generace XJ. Stalo se tak ovšem očividně pouze dosti vzdáleně, neboť tehdy se jednalo pomalu o obdélník, jež měl pouze lehce zakulacené rohy...



Oválná maska u Jaguaru končí, kupé a kabriolet XK jsou posledními modely, které ji mají



Jaguar F-Type představil nový styl, který by měl být britským modelům alespoň během pár následujících let vlastní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 3 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 6 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
