Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XE SVR: ostrá verze s 550 koňmi dorazí v roce 2016, zvažuje se i kombi a kupé
10.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový britský sedan je pouze základním stavebním kamenem pro budoucí expanzi. Z té vzejde i SUV, jehož sériová výroba byla oficiálně schválena.
Britská automobilka po několikaměsíčním napínání v pondělí večer konečně odhalila nový sedan XE. Ten se zaměří především na souboj s německou ligou v podání Audi A4, BMW řady 3 a Mercedesu třídy C, zároveň však poslouží i jako základní stavební kámen pro vývoj dalších derivátů. Jedním z nich je SUV, které prý bylo s definitivní platností schváleno pro sériovou výrobu. Tento model by se přitom měl dočkat premiéry již velmi záhy, nejspíše v závěru příštího nebo na počátku následujícího roku.
Mimo to ovšem Jaguar zvažuje také další karosářské styly, s nimiž by se pustil do souboje se zmíněnou trojkou. Šéf vývoje sedanu Nick Miller přitom naznačil, že rodina by se mohla rozrůst o kombík a dokonce i o kupé. Montážní linky by přitom neměly s několika variantami žádný problém, neboť již od počátku byly navrhovány tak, aby byly flexibilní. Podstatou je pouze stejná základní platforma iQ[Al].
Kromě standardních modelů jsou ovšem ve hře také ostré verze, přičemž více než jasné je provedení osazené pětilitrovým osmiválcem naladěným na 550 koní. Otázkou je však jeho pojmenování, neboť ve hře je jak XER-S, tak XE SVR. S ohledem na nově založenou sportovní divizi je ovšem pravděpodobnější druhá varianta a ta první je spíše záložní možností, kdyby zákazníci nové označení nepřijali.
Dá se přitom předpokládat, že jelikož základní sedan bude v prodeji od počátku roku, ostřejší verze by mohla dorazit někdy na jaře 2016. Vzhledově pak asi nebude daleko od neoficiální ilustrace, jíž nás obdařil tradiční dodavatel X-Tomi. Očekávat tedy můžeme agresivní čelní nárazník a karbonové zadní křídlo.


Jaguar XE SVR se již ukázal na neoficiálních ilustracích


Totéž platí o kupé, v tomto případě ale může realita vypadat úplně jinak
Ilustrace: X-Tomi Design, Carthrottle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 33 minutami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 3 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    